۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۹

استاندار یزد:

تغییرات سیاست‌های ارزی دولت برای صادرکنندگان مشکل ایجاد کرده است

 تغییرات سیاست‌های ارزی دولت برای صادرکنندگان مشکل ایجاد کرده است

یزد- استاندار یزد با اشاره به تغییرات زیاد دستورالعمل ها و سیاست های دولت در مسائل ارزی آن را موجب مشکل برای صادرکنندگان دانست و خواستار ثبات در این حوزه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی در نشست مجمع نمایندگان استان که با حضور امیرحسین طیبی‌فر، معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی و جمعی از صنعتگران استان در سالن کوثر استانداری برگزار شد، گفت: امیدوارم این سفر باعث گشایش در بسیاری از حوزه ها و رفع مشکلات ارزی صنعتگران و صادرکنندگان استان شود.

طالبی با اشاره به انتقادات صنعتگران از سیاست‌های ارزی بانک مرکزی، خاطر نشان کرد: تغییرات فراوان در دستورالعمل‌ها و سیاست های ارزی دولت در حوزه مسائل ارزی باعث ایجاد مشکل برای صادرکنندگان شده که البته خوشبختانه این روند در ماه‌های اخیر به ثبات نسبی رسیده است.

استاندار یزد همچنین دیگر مشکلات موجود در تصمیات بانک مرکزی را عدم حضور ذینفعان در روند تصمیم گیری‌ها دانست و افزود: جای خوشحالیست که در استان شاهد حضور صاحب‌نظران و فعالان بسیاری در بخش خصوصی هستیم که در سطح کشور می‌توانند نظرات ارزشمندی برای ارائه داشته باشند و در این جلسه به‌صورت اجمالی با تعدادی از این نظرات آشنا شدید.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به نظرات صنعتگران در این جلسه به عنوان عصاره ای از دیدگاه‌ها و پیشنهادات بخش صنعتی و خصوصی در خصوص مسائل ارزی، افزود: از بانک مرکزی درخواست می‌کنم تا در فضایی مناسب، پذیرای این عزیزان باشد تا نظرات خود را به صورت مبسوط بیان کنند و در نهایت منجر به پاسخگویی به این مشکلات شود.

وی با اشاره به پیشنهاد صنعتگران استان نسبت به معرفی و حضور نماینده ای در بانک مرکزی، بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم بانک مرکزی هم یک نماینده در استان برای پاسخگویی و پیگیری سوالات و ابهامات صادرکنندگان و واحدهای تولیدی در استان داشته باشد.

استاندار یزد با اشاره به بسته بودن چارچوب دستورالعملها و آئین‌نامه‎‌های بانک مرکزی در برخی از موارد، تصریح کرد: در بسیاری از موارد خاص و استثنایی، در جهت گشایش مشکلات با بانک مرکزی مکاتبه کرده ایم اما دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های موجود، آنچنان که باید فضا را برای حل مشکل فراهم نمی‌کنند که برای حل این مساله پیشنهاد میکنم بانک مرکزی با طراحی مکانیزمی ویژه و اعطاء اختیارات خاص در جهت حل بعضی مشکلات موردی حرکت کند.

کد خبر 4665869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha