۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۲۶

ظریف:

بالاخره نفتمان را خواهیم فروخت اما شرافتمان را هرگز!

بالاخره نفتمان را خواهیم فروخت اما شرافتمان را هرگز!

وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با مجری هارد تاک بی بی سی گفت: ما بالاخره نفتمان را خواهیم فروخت اما شرافتمان را هرگز!

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در نیویورک به سر می برد، در گفتگویی با شبکه تلویزیونی بی بی سی در خصوص آینده توافق هسته‌ای، تحریم ها و امنیت در خلیج فارس اظهار داشت: ما دوباره مذاکره نمی کنیم. رئیس جمهور ترامپ جنگ را نمی خواهد اما من می دانم کسانی در دولت او هستند که دیوانه و تشنه جنگ هستند.

ظریف گفت: همان گونه که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته بود ما تنها ده دقیقه با جنگ فاصله داشتیم. زیرا اگر آن‌ها ضد ایران دست به اقدام می‌زدند به ترامپ گفته شده بود که ایران هم برای دفاع از خود دست به اقدام خواهد زد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این پرسش که شما در آن موقعیت دست به چه اقدامی می‌زدید؟ گفت: خوب من یک فرد نظامی نیستم و پاسخگویی به این سئوال را به مردان نظامی واگذار می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که ایران گفته بود اگر اقدامی نظامی ضد ایران انجام شود ایران هم در برابر آن دست به حملاتی ضد شرکای آمریکا مانند عربستان سعودی و دوبی خواهد زد، این موضوع درست است یا خیر؟ گفت: ما دست به اقدامات کورکورانه نمی‌زنیم. هر طرفی که در جنگ آمریکا ضد ایران به آمریکا کمک بکند. آمریکا هم اکنون جنگی اقتصادی را ضد ایران شروع کرده است و کشورهایی هستند که در بخش‌های لجستیکی و شناسایی به آمریکا در این جنگ کمک می‌کنند.

ظریف تصریح کرد: این بدان معنا است که آن‌ها در جنگ آمریکا ضد ایران مشارکت دارند. اگر جنگی شروع بشود به نظر من هیچ طرفی در امنیت نخواهد بود. اما بیایید همگی تلاش کنیم که از جنگ دوری کنیم. ما نیازی به جنگ نداریم.

وزیر خارجه ایران گفت: در خصوص توافق هسته‌ای مذاکره مجددی نخواهیم داشت. چرا باید مذاکره مجددی داشته باشیم؟

وی در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور ایران گفته اگر تحریم‌ها ضد ایران از میان برداشته شوند بعد از آن ایران به میز مذاکره بازخواهد گشت، درست است یا خیر؟ بیان کرد: ما مذاکرات را ترک نکرده ایم. این ایالات متحده آمریکا بود که مذاکرات را ترک کرد. آن‌ها باید به میز مذاکرات برگردند.

وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: ما مذاکره مجدد نخواهیم کرد. این توافق نتیجه بیست سال مذاکره و گفتگو است. دو سال از این مذاکرات که بسیار هم فشرده بود و من هم در آن حضور داشتم. روزها و ماه‌ها برای این مذاکرات زمان صرف کردم. ما زمان بسیار زیادی را با آمریکا صرف کردیم و درباره این توافق مذاکره کردیم.

کد خبر 4667534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha