۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۲۹

وزیر دفاع در صحن مجلس:

وزارت دفاع وظیفه‌ای در امور امنیتی نیروهای مسلح بر عهده ندارد

وزارت دفاع وظیفه‌ای در امور امنیتی نیروهای مسلح بر عهده ندارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وزارت دفاع در حوزه اطلاعات و امور امنیتی نیروهای مسلح به طور مستقیم وظیفه‌ای بر عهده ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه علنی عصر امروز مجلس در پاسخ به سوال علیرضا رحیمی و جمعی دیگر از نمایندگان درباره نحوه دسترسی به فیلم اعترافات و مستند مربوط به دو تابعیتی ها و علت پخش آن در جلسه علنی با توجه به اینکه این مستندات قبلاً توسط سازمان اطلاعات سپاه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پخش شده و اعلام گردید محرمانه بود، اظهار داشت: بنده در کمیسیون امنیت ملی هم عرض کردم هر نماینده‌ای میتواند از وزیر درباره وظایفش سوال کند اما وظیفه وزارت دفاع روشن است و ابعادی در آن طرح شده است و وزیر دفاع باید در چارچوب تدابیر فرمانده کل قوا وظایفش را انجام دهد.

وی ادامه داد: وزیر دفاع در این چارچوب وظیفه ای در حوزه اطلاعات و امور اطلاعاتی نیروهای مسلح به طور مستقیم بر عهده ندارد و لذا موضوع سوال مطرح شده نسبت به بنده با ابهام قانونی مواجه بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: این موضوع به دستگاه های مختلفی ارتباطات دارد که می‌تواند سر جای خودش بررسی شود که البته بنده در حدی که میسر بود به موضوع ورود کرده و آن را بررسی کردم.

امیر حاتمی بیان کرد: رسیدگی به گزارش ها و شکایات مربوط به نمایندگان در حیطه وظایف هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان است و در صلاحیت ورود وزیر دفاع یا هیچ مقام اجرایی نیست.

وی ادامه داد: تهیه و انتشار فیلم مذکور به سپاه پاسداران منتسب شده بود که بنده از سپاه و سازمان اطلاعات سئوال کردم و آنان به صورت مستند و مکتوب پاسخ دادند که بنده پاسخ مذکور را به کمیسیون امنیت ملی ارائه دادم و الان هم به رئیس جلسه مجلس تقدیم می کنم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به مفاد نامه سپاه و سازمان اطلاعات تصریح کرد: در این نامه اعلام شده است  فیلمی که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به نمایش درآمد با آن فیلمی که درصحن علنی مجلس پخش شد به لحاظ موضوع، شباهت دارد اما به لحاظ اصالت متفاوت است و انتساب آن به سپاه را غیرمسئولانه اعلام کردند.

امیر حاتمی متذکر شد آن فیلمی که در کمیسیون امنیت ملی مجلس پخش شد درباره یک پرونده امنیتی است که فردی به عنوان متهم مطرح شده بود که پرونده آن فرد در قوه قضائیه رسیدگی شد و خاتمه دادرسی آن هم اعلام شد و آن حکم در حال اجرا است و از آنجایی که وزارت دفاع اطلاعی درباره آن پرونده ندارد، نمی تواند قضاوتی درباره محتوای آن پرونده داشته باشد.

وی تاکید کرد: در این شرایط حساسی که قرار داریم بویژه اقدامات خصمانه دشمنان و دولت جنایتکار آمریکا علیه نظام و مردم ایران و تحرکات و اعمال تحریم های ظالمانه، تلاش نیروهای مسلح حفظ و اعتلای امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه بنده از همه نمایندگان به جهت حمایت از نیروهای مسلح و همچنین رای قاطعی که به حمایت از سپاه دادند، تشکر می کنم، گفت:  تقاضای ما این است که ضمن استمرار حمایت مجلس از نیروهای مسلح از ما، اجرای قاطع ماموریت های نیروهای مسلح و اجرای امور دفاعی را مطالبه کنید.

امیر حاتمی خاطرنشان کرد: برای بررسی صحت و عدم صحت هرگونه اطلاعات منتسب به نیروهای مسلح ما آمادگی داریم با مجلس و بوِیژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همه گونه همکاری داشته باشیم.

کد خبر 4673564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha