۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۷

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان خبر داد:

عقد زوج سیل زده گلستانی در جشنواره ازدواج اقوام ایرانی

عقد زوج سیل زده گلستانی در جشنواره ازدواج اقوام ایرانی

گرگان- مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از عقد زوج سیل زده گلستانی در جشنواره ازدواج اقوام ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن طیبی صبح سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ازدواج، اظهار کرد: جشنواره ملی ازدواج اقوام ایرانی برای نخستین بار در سطح کشور و به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان گلستان با حضور اقوام ساکن در استان و دیگر قومیت‌های کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این جشنواره اقوام مختلف آئین‌های ازدواج، فرهنگ‌ها و آداب و رسوم خود را با حفظ اصالت دینی و اسلامی برای بازدیدکنندگان به نمایش خواهند گذاشت.

طیبی ادامه داد: افتتاحیه این جشنواره ۱۳ مرداد در مجموعه ورزشی آزادی گرگان با اجرای موسیقی زنده توسط میثم ابراهیمی و برنامه‌های طنز و شاد و برپایی غرفه‌های مختلف و به تصویر کشیدن آداب و رسوم جشن‌های ازدواج برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه این مجموعه ورزشی غرفه‌هایی شامل صنایع دستی و غذای محلی اقوام ایرانی و در سالن ورزشی مجموعه آزادی ۴۰ غرفه شامل خدمات مشاوره رایگان حوزه ازدواج خواهیم داشت.

طیبی یادآور شد: مراسم اختتامیه این جشنواره ۱۵ مرداد با اجرای برنامه‌های مختلف و با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار می‌شود و عقد زوج سیل زده گلستانی هم از مهم‌ترین برنامه‌های روز اختتامیه است.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به اهداف برگزاری نخستین جشنواره ازدواج اقوام ایرانی در استان گفت: تزریق روحیه شور و نشاط، ترویج سنت ازدواج آسان، ترویج آئین‌های سنتی ازدواج و ایجاد شغل موقت در استان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

طیبی افزود: اقوام استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، مازندران، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، لرستان، کردستان، بوشهر و … به همراه اقوام مختلف استان گلستان در این جشنواره حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان دستگاه متولی حوزه جوانان نیست، اظهار کرد: ما دستگاه هماهنگ کننده هستیم و در مجموع ۲۳ دستگاه مکلف به تامین نیازهای حوزه جوانان در بخش‌های مختلف هستند.

طیبی با بیان اینکه در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان، نیازها را مطرح می‌کنیم، تصریح کرد: از نوع پیگیری مشکلات حوزه جوانان راضی نیستیم و نیاز به توجه و همت بیشتری دارد.

کد خبر 4674108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha