۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳

فتاح:

نگذاریم در سختی روزگار محرومان زیر دست و پا له شوند

نگذاریم در سختی روزگار محرومان زیر دست و پا له شوند

رئیس سابق کمیته امداد بااشاره به اینکه کارهای بزرگی انجام شده اماهمچنان گره های زیادی وجوددارد، گفت: نگذاریم در سختی روزگار و تورم نفس گیر و تحریم ها نیازمندان ومحرومان زیر دست و پا له شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح در مراسم تکریم خود که امروز برگزار شد، گفت: شعار ما در بدو ورود به کمیته امداد، تلاش برای افزایش اعتماد عمومی بود و امروز تمامی شواهد بر تحقق این امر گواهی می دهد و بزرگترین توفیق این بوده که معتمد مردم بودیم.

وی افزود: در کمیته امداد، سیاسی عمل نکردیم. البته بلدیم و سیاست را می فهمیم ولی این مکان جای سیاسی کاری نیست.

وی با اشاره به اینکه چتر باید به اندازه نظام باشد چرا که در کشورهای اطراف هم زیر سایه امام هستند، تصریح کرد: آرامش جامعه هدف گواه فعالیت های انجام شده در این نهاد است.

فتاح گفت: رویکرد ما تکریم ارباب رجوع بوده و توانستیم دربرابر مددجویان این موضوع را رعایت کنیم و خاضع باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تواضع در برابر فقرا و ایتام، بزرگی مسئولان ما خواهد بود و من سعی کردم در این مدت مددکار باشم.

رئیس سابق کمیته امداد تأکید کرد: بزرگ ترین شبکه مشارکت مردمی در حال حاضر شکل گرفته به طوری که ۷۰۰ هزار حامی و چند میلیون صندوق خانگی داریم.

فتاح ادامه داد: افزایش قابل توجه تسهیلات قرض الحسنه اشتغال، افزایش دوبرابری تعداد مددکاران، پرداخت وام قرض الحسنه بدون سود بانکی و غیره از جمله اقدامات این چند سال بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صندوق امداد ولایت دو هزار میلیارد اعتبار دارد، گفت: در این صندوق وام قرض الحسنه بدون کارمزد پرداخت می شود و نظام باید تصمیم بگیرد تا همه بانک ها به سمت قرض الحسنه بیایند و سودی از مردم نگیرند.

رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: کمیته امداد فرامذهبی عمل کرده به طوری که تمام ایتام در کردستان و بلوچستان حامی شان شیعه هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۰ سفر استانی طی این چهار سال انجام شده است، یادآور شد: در این بازدیدها به منازل مددجویان حتی در مناطق مرزی و دورافتاده و استان های محروم رفتیم.

فتاح گفت: از مسئولین و نظام خواهش می کنم اگرجایی قرار است از نفت و غیره به واسطه تحریم ها و مشکلات کم کنیم، شما را به خدا از محرومان کم نکنید چرا که با دعای این افراد، مجدداً به خزانه باز می گردد.

رئیس سابق کمیته امداد تصریح کرد: خیلی از گره ها باز شده ولی گره های زیادی همچنان مانده است و نگذاریم در این سختی روزگار و تورم نفس گیر و تحریم ها، محرومان و نیازمندان زیر دست و پا له شوند.

کد خبر 4674144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha