۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۹

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور خبر داد

بارش پراکنده در شمال کشور/گرد و خاک در مرکز

بارش پراکنده در شمال کشور/گرد و خاک در مرکز

سازمان هواشناسی اعلام کرد که از امروز تا آخرهفته در استان های گیلان، مازندران و گلستان افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. در سایر مناطق کشور طی این ۵ روز جوی آرام پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: از امروز تا آخر هفته در استان های گیلان، مازندران و گلستان افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. در سایر مناطق کشور طی این ۵ روز جوی آرام پیش بینی می شود.

احد وظیفه ادامه داد: طی ۳ روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای جنوب فارس، برخی مناطق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار موقتی باران همراه با رعد و برق، گاهی با وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی تاکید کرد: در همین مدت در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل، استان خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، یزد، شرق کرمان و همچنین استان سمنان و شمال استان اصفهان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهد شد. در مناطق مرکزی کشور در استان اصفهان، استان مرکزی و قم گرد و غبار محلی سبب کاهش کیفیت هوا می شود.

به گفته وظیفه در ساعات اواخر امروز برای دامنه های البرز مرکزی و شرقی در استان های سمنان، گلستان، مازندران، تهران، البرز و قزوین رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعد و برق پراکنده و باد شدید موقت پیش بینی می شود.

بنا بر اعلام وی هوای تهران از امروز تا شنبه صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده و بیشترین دمای هوای پایتخت طی این ۵ روز به ۴۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید. اهواز در همین بازه زمانی تا دمای ۴۹ درجه سانتیگراد را نیز تجربه خواهد کرد.

کد خبر 4674178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha