در گزارشی اعلام شد؛

صلیب سرخ وهلال احمر سوریه ۲هزارنفر رادر اردوگاه الهول درمان کردند

صلیب سرخ وهلال احمر سوریه ۲هزارنفر رادر اردوگاه الهول درمان کردند

کمیته بین المللی صلیب سرخ از ژنو با انتشار گزارشی اعلام کردکه تا کنون بیش از ۲ هزار نفر در بیمارستانی که در اردوگاه آوارگان الهول درمان شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیته بین المللی صلیب سرخ از ژنو با انتشار گزارشی اعلام کرد: اردوگاه الهول در سوریه میزبان بیش از ۷۰ هزار آواره است که از این تعداد حدود دوسوم آنها کودک هستند.

این اردوگاه یک بیمارستان صحرایی دارد که بطور مشترک از سوی کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ، جمعیت هلال احمر سوریه و جمعیت صلیب سرخ نروژ ایجاد شده و از زمان افتتاح تاکنون به صورت شبانه‌روزی فعال بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است: کارکنان بیمارستان صحرایی الهول از هلال احمر سوریه و یک تیم چندملیتی از کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ شامل پزشک، پرستار و کارشناس فنی هستند. در این بیمارستان به برخی از آسیب‌پذیرترین آوارگان ساکن در اردوگاه الهول خدمات درمانی پیشرفته ارائه می‌گردد.

«فابریزیو کاربونی» مدیر عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در منطقه خاور نزدیک و میانه با اشاره به نیازهای درمانی بسیار بالا در الهول بر این باور است که برپا کردن یک بیمارستان صحرایی و اداره آن در محیطی چنین چالشی برای تمام دست‌اندرکاران آزمون سختی بود. وی همچنین می گوید: «با این حال، ما تا حال توانسته‌ایم بیش از ۲هزار نفر را درمان کرده و در حال بررسی نیازهای درمانیِ برخی از آسیب‌پذیرترین ساکنان الهول هستیم.»

از میان ۲هزار نفری که درمان شده اند ۴۵% کودک و یک‌سوم از آنان زیر ۵ سال بوده اند.شایع ترین بیماری های درمان شده در این بیمارستان عفونت دستگاه تنفسی، اسهال و کم‌خونی بوده است.

کاربونی در ادامه افزود: در الهول شاهد مواردی از سوءتغذیه و اسهال هستیم، و مجروحان سلاح به دلیل آنکه نتوانسته‌اند درمان شوند با عفونت شدید وارد اردوگاه می‌شوند. اینکه ما می‌توانیم کمکی به آنها بکنیم مایه امیدواری آنهاست.

در فاز اولیه، بیمارستان به ۳۰ تخت مجهز شد تا مراقبت های پس از جراحی ارائه دهد. تأسیسات موجود در این بیماستان صحرایی عبارت از یک اتاق اورژانس، یک سالن جراحی، رادیولوژی، اتاق زایمان و آزمایشگاه می باشد. کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ در همراهی با شریک کاری خود، جمعیت هلال احمر سوریه، سعی در افزایش عملیات امدادی خود در ماه‌های آتی دارد.

این در حالی است که در آشپزخانه مشترک که توسط کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر سوریه تأسیس شده، بیش از ۶۳۲،۳۰۰ وعده غذا توزیع شده است. این آشپزخانه روزانه حدود ۸،۱۰۰ وعده غذا آماده می‌کند و هر روزه ۵۰۰ هزار لیتر آب پاک توسط تانکر وارد اردوگاه می‌شود.

علاوه بر این کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر سوریه ۳۲۸ دستگاه توالت را در اردوگاه نصب کرده‌اند تا مناطقی از آن را که به تازگی توسعه یافته پوشش دهند. با این حال دسترسی به توالت‌ها و مکان‌های شستشو برای ساکنان کماکان یک چالش است.

یک ارزیابی که توسط صلیب سرخ نروژ انجام شد مشخص کرد که حدود ۲هزار فرد که با سلاح مجروح شده‌اند در اردوگاه الهول حضور دارند.

کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ به خصوص نگران کودکانی است که بدون حضور والدین یا سرپرست خود در این اردوگاه به سر می‌برند. از آغاز سال ۲۰۱۸، کمیته بین المللی صلیب سرخ بیش از ۴،۳۸۴ فرد آسیب‌پذیر را در اردوگاه‌های آوارگان داخلی در شمال شرق سوریه ثبت‌نام کرده است، که ۳،۰۰۵ نفر از آنان کودک هستند.

کد خبر 4674303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha