۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۱۴

رئیس کانون حمایت از بیماران هموفیلی خراسان جنوبی:

ریشه کن شدن هپاتیت C در خراسان جنوبی /توجه به اشتغال بیماران خاص

ریشه کن شدن هپاتیت C  در خراسان جنوبی /توجه به اشتغال بیماران خاص

بیرجند- رئیس کانون حمایت از بیماران هموفیلی خراسان جنوبی گفت: به عنوان اولین مرکز هپاتیت c را در استان ریشه کن کرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ضیائی عصر چهارشنبه در کمیته بیماران خاص خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده برای بیماران هموفیلی بیان کرد: این بیماران به طور رایگان دو روز در هفته ویزیت می شوند.

وی با بیان اینکه همچنین آزمایشات سالی دو بار به طور رایگان انجام می شود، اظهار کرد: طی سال های اخیر خدمات دندان پزشکی، فیزیوتراپی و تغذیه هم به لیست خدمات بیماران هموفیلی اضافه شده است.

رئیس کانون حمایت از بیماران هموفیلی خراسان جنوبی با اقدامات انجام شده در بعد مسکن بیان کرد: ۱۸ واحد مسکن با کمک خیرین و مسئولان در اختیار این بیماران گذاشته شده است.

وی اجرای طرح های تحقیقاتی را از جمله اقدامات انجام شده در راستای حمایت های فرهنگی دانست و بیان کرد: جشن هموفیلی ۱۷ مرداد ماه برای این دسته از بیماران برگزار خواهد شد.

ضیائی از بازسازی خانه اهدایی با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیون تومان خبر داد و افزود: در این خانه کلاس های آموزشی مختلف و کارگاه کار آفرینی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در بین ۳۵ کانون هموفیلی ایران رتبه اول خدمات دهی را کسب کرده است، اظهار کرد: همچنین این استان به عنوان اولین مرکز هپاتیت c را ریشه کن کرده است.

رئیس کانون حمایت از بیماران هموفیلی خراسان جنوبی با اشاره برنامه های پیش رو اظهار کرد: گسترش فضای فیزیکی و راه اندازی کتابخانه در کانون از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

وی خواستار حمایت شغلی از بیماران هموفیلی شد و گفت: این افراد می توانند کارهای سبک را به خوبی انجام دهند و اگر درصدی از استخدامی ها به این بیماران اختصاص یابد، مشکل اشتغال رفع می شود.

کد خبر 4675675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha