۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵

به قلم گلعلی بابایی

کتاب «ققنوس فاتح» به چاپ چهاردهم رسید

کتاب «ققنوس فاتح» به چاپ چهاردهم رسید

روایت شفاهی سرگذشت شهید محسن وزوایی در قالب کتاب «ققنوس فاتح» به چاپ چهاردهم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نوشته گلعلی بابایی که با مشارکت نشر شاهد و انتشارات فاتحان عرضه شده است، حاوی بیست روایت شفاهی از سرگذشت سراسر ایثار و پیکار دانشجوی شهید محسن وزوایی است.

ققنوس فاتح براساس ده‌ها برگ خاطرات موجود در آرشیوهای ثبت شده از وقایع دوران دفاع مقدس و صدها دقیقه نوار مذاکرات نظامی و مکالمات بی‌سیم و مستندات باقی‌مانده در دست نزدیکان شهید وزوایی، نوشته شده است.

در پایان این کتاب، زندگی‌نامه، وصیّت‌نامه و عکس‌هایی از سردار شهید محسن وزوایی، معاون عملیات لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) از دوران حضور در جبهه‌های دفاع مقدس جای گرفته‌اند.

محسن وزوایی، سال ۱۳۳۹ در تهران متولد شد و پس از دریافت مدرک دیپلم، در رشته شیمی دانشگاه صنعتی شریف، ادامه تحصیل داد. وی در فعالیت های سیاسی و عقیدتی دانشجویان علیه رژیم پهلوی شرکت داشت و پس از پیروزی انقلاب، در تابستان ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران درآمد.

شهید دانشجو محسن وزوایی فقط ۲۲ سال سن داشت که شهید شد اما دلاوری‌های زیادی را در کارنامه رزمندگی‌اش ثبت کرده بود. فرماندهی گردان «حبیب بن مظاهر» و تیپ تازه تأسیس «محمد رسول اللّه (ص)» و فرماندهی «تیپ ۱۰ سیدالشهداء» و… به نام محسن وزوایی خوش درخشید. وزوایی به عنوان فرمانده گردان مخابرات سپاه پاسداران و سپس سرپرست اطلاعات عملیات انتخاب شد سرانجام در دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱، در هنگام هدایت نیروهای تحت امر خود، در عملیات بیت المقدس (آزادسازی خرمشهر) بر اثر اصابت گلوله و ترکش به شهادت رسید.

کد خبر 4679017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha