۸ مرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۳۱

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان خبر داد:

نمایش فیلم برای کودکان سیل زده در جشنواره فیلمهای کودک و نوجوان

نمایش فیلم برای کودکان سیل زده در جشنواره فیلمهای کودک و نوجوان

اصفهان-دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان گفت:نمایش فیلم برای کودکان سیل زده و برگزاری نمایشگاه عکس این کودکان از برنامه های جنبی جشنواره فیلمهای کودک و نوجوان است.

به گزارش خبرنگار مهر علیرضا تابش شامگاه سه شنبه در آیین رونمایی از پوستر  سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان و پوستر سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور که در گالری موزه سر در قیصریه برگزار شد، اظهار داشت: پوستر جشنواره فیلم کودک و نوجوان و سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور با طراحی دو تن از بزرگان عرصه گرافیک کشور یعنی  فرشید مثقالی و حمیدرضا بیدقی در میدان امام خمینی (ره) اصفهان و در عمارت قیصریه رونمایی می شود.

وی با اشاره به اینکه مبنای انتخاب شعار «رویای کودکان سیل زده را بسازیم» ظرفیت های داخلی و خارجی جشنواره در اصفهان است، بیان داشت: در ادامه تلاش های اصفهان در تقویت فضای همدلی و همکاری با هنرمندان برنامه های متنوعی در این زمینه سازماندهی خواهد شد.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان افزود: در مناطق سیل زده کشور با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران نمایش فیلم را برای کودکان سیل زده در نظر گرفتیم و نمایشگاه عکس کودکان سیل زده با حضور هنرمندان میز از برنامه های جانبی سی و دومین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان خواهد بود.

جمع آوری کمک های مالی برای کودکان سیل زده در حین برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوانان

تابش با اشاره به تلاش های صورت گرفته در جمع آوری کمک های مالی برای کمک به کودکان سیل زده در حین برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوانان تصریح کرد: ما معتقدیم ساختن رویای کودکان سیل زده و فرداهای پرامید و نشاط در گرو همدلی امروز مردم برای زدودن رنج های آنهاست و امیدواریم در این جشنواره و با همدلی جامعه هنری و عوامل جشنواره بتوانیم از این ظرفیت بزرگ برای رسیدن به صلح و آرامش و بشردوستی استفاده کنیم.

وی با تاکید اینکه اصفهان به عنوان شهر تاریخی می تواند قطب خلاقیت کودک و نوجوان در کشور شود، اظهار داشت: با بهره گیری از ظرفیت ویژه اصفهان در مقام مقایسه با شهرهای دیگر کشور و برگزاری این جشنواره باید به عنوان رویدادی بی نظیر، باید در طول سال نیر زنجیره حرکت‌های فرهنگی مربوط به سینمای کودک و نوجوان ادامه داشته باشد و محدود به چند روز برگزاری جشنواره نباشد.

اشاره به اصفهان و استفاده از نقوش سقف مسجد شیخ لطف الله در پوستر جشنواره

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با اشاره به اهمیت محورهای در نظر گرفته شده پوستر جشنواره و المپیاد توسط دو تن از هنرمندان مطرح کشور یعنی فرشید مثقالی و حمیدرضا بیدقی تصریح کرد: مضامین نشاط و فانتزی‌های کودکانه و اشاره به جهان کودکان، جهانی بودن و اشاره به پنج حلقه المپیک، اشاره به اصفهان و استفاده از نقوش سقف مسجد شیخ لطف الله و وفاداری به سنت های نگارگری ایرانی و نحوه رعایت پرسپکتیو و ساخت و ساز صورت ها و تمثیل سینمایی تماشایی تصویر توسط کودکان از یک روزن و آسمان لاجوردی و زمین اخرایی اصفهان و ایران در این پوستر نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به توضیح فرشید مثقالی در طرح پوستر المپیاد گفت: در نگاه به کودکان موقع تماشای فیلم و تلویزیون به اعجاب‌آورترین نکته یعنی غرق شدن آن‌ها در فیلم می رسیم و اگر یکی از منظورهای المپیادهای نوجوانان و جشنواره فیلم کودک و نوجوانان دعوت کودکان به دیدن فیلم‌هاست این پوستر سعی می‌کند حس شعف تماشا در مخاطب تحریک کند تا بیایند و ببینند و لذت ببرند.

استقبال هنرمندان داخلی و خارجی از جشنواره کودکان و نوجوانان

تابش ابراز خرسندی از استقبال هنرمندان داخلی و خارجی از جشنواره مذکور اظهار داشت: تعداد فیلم‌های ارسال شده به این جشنواره در خور توجه بوده است. علاوه بر اکران فیلم های اروپایی و آسیایی و تولید مشترک نیم نگاهی به کشورهای همسایه داشتیم و بخش جنبی طلوع از تفلیس و مرور فیلم‌های کوتاه تاتارستان از بخش های جنبی سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان است.

وی با اشاره به شناسایی و دعوت از فعالان سینمایی شهرهای خواهر خوانده اصفهان ابراز داشت: مهمانان شهرهای خواهرخوانده در قالب داوران نوجوان و بزرگسال، مدرس ورکشاپ و سخنران و فیلمساز از شهرهای ایروان ارمنستان، لاهورپاکستان، کوالالامپور مالزی، حیدرآباد هند، کره جنوبی، سن پترزبورگ روسیه و فلورانس ایتالیا به جشنواره می‌آیند.

حضور شهرهای خواهرخوانده کشورهای مختلف بخش های  مسابقاتی جشنواره

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با اشاره به اکران فیلم های تولید شده در کشورهای اروپایی اعم از آلمان، اسپانیا و ژاپن در سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان تصریح کرد: شهرهای خواهرخوانده این کشورها هم در بخش های مختلف مسابقاتی حضور دارند.

کد خبر 4680901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha