۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۵۳

رئیس سازمان جنگل‌ها مطرح کرد؛

انتقال درختان آسیب دیده به خارج از جنگل

انتقال درختان آسیب دیده به خارج از جنگل

رئیس سازمان جنگل ها گفت: درختان شکسته، پوسیده و افتاده در جنگل ها از جنگل‌ها خارج و به مزایده گذاشته می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل آقایی امروز (دوشنبه 14 مردادماه) در سومین جشنواره ملی روز جنگلبان در جمع خبرنگاران درباره بحث انتقال چوب های شکسته، پوسیده و افتاده از جنگل ها و اینکه آیا این اقدام به شرکت خاصی واگذار شده است، اظهار داشت: تاکنون با هیچ شرکتی در این زمینه وارد مذاکره نشده ایم و قرار هم نیست با شرکتی مذاکره کنیم.

وی با بیان اینکه قرار است چوب های افتاده، شکسته و پوسیده توسط خود ما بیرون آورده شود، گفت: پس از آن ما این چوب ها را در خارج از جنگل ها به مزایده می گذاریم و به هیچ عنوان مزایده در داخل جنگل انجام نمی شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: تنها در صورتی که شرکتی مجوز ترک تشریفات بیاورد بدون انجام مذاکره به آن شرکت چوب تحویل می دهیم.

آقایی درباره اینکه ترک تشریفات به چه معناست، گفت: شرکت هایی که از مراجع مسئول مجوز برای دریافت چوب بیاورند بدون انجام مزایده به این شرکت ها چوب تحویل می دهیم.

رئیس سازمان مراتع، جنگل ها و آبخیزداری کشور درباره اینکه این چوب ها و استفاده از جنگل نقض طرح تنفس جنگل محسوب نمی شود؟ ادامه داد: در تبصره همین طرح (طرح تنفس جنگل) آمده است طی سه سال نخست اجرای طرح می توان درختان افتاده، شکسته و پوسیده را از جنگل خارج کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استفاده از این درختان شکسته و افتاده نمی تواند مشکلات صنایع چوب را حل کند، گفت: حجم این درختان بسیار کم است و مشکل صنعت چوب را برطرف نمی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  آغاز برنامه مبارزه با آفت شب پره در استان های شمالی گفت: این طرح در استان های شمالی انجام می شود و این آفت به زودی برطرف خواهد شد.

آقایی همچنین از آغاز طرح حفاظت جنگل های هیرکانی در سطح ۲.۷ دهم میلیون هکتار خبر داد و گفت: شرکت های طرف  قرارداد باید در قبال این حفاظت ها جوابگو باشند.

کد خبر 4685720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha