۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۲

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

ارزیابی کارشناس والیبال از صحبت‌های کولاکوویچ/ ناامیدی حاکم است

ارزیابی کارشناس والیبال از صحبت‌های کولاکوویچ/ ناامیدی حاکم است

کارشناس والیبال با تاکید بر اینکه خبرهای خوبی از وضعیت تیم ملی به گوش نمی‌رسد، گفت: کسب سهمیه در روسیه سخت است اما اگر اتفاق بیافتد کار بزرگی است.

ناصر شهنازی در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره بازی‌های تیم ملی والیبال در مرحله نخست رقابت‌های انتخابی المپیک گفت: با توجه به شواهد موجود و طبق صحبت‌هایی که سرمربی تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات بیان کرده، وضعیت ایده آل نیست. تعدادی بازیکن مصدوم روی دست سرمربی مانده است و به دلیل انجام ریکاوری، اردوی بلغارستان نیز لغو شد. ظاهرا یاس و ناامیدی در کادر فنی وجود دارد و شرایط برای کسب نتیجه در این دوره فراهم نیست.

فشار زیادی روی بازیکنان وارد شد
کارشناس والیبال تاکید کرد: این شرایط به دلیل گذشته تیم ملی و فشاری که بر روی بازیکنان طی برگزاری لیگ ملت‌ها وارد شد، به وجود آمده است. بازیکنان تحت فشار  زیادی قرار گرفتند، کسب عنوان پنجمی در لیگ ملت‌ها در شرایطی خوب بود که تمام  تیم‌ها با توان کامل در آن حضور پیدا می کردند. به هر حال ملی پوشان ایران تلاش زیادی برای قرار گرفتن روی سکو انجام دادند اما هم سکو از دست رفت و هم فشار زیادی به آنان وارد شد. از بازیکنان جوانتر نیز استفاده زیادی نشد.

کسب نتیجه سخت است
وی افزود: با توجه به این قرائن و شواهد، شرایط حاکم بر تیم ملی سخت است. کوبا سه بازیکن شاخص خود را به همراه ندارد. کار سختی مقابل کوبا و مکزیک نداریم و مهمترین بازی ما مقابل روسیه است. تیمی که با جوانان خود موفق شد عنوان قهرمانی لیگ ملت‌ها را به دست آورده و حال با اضافه کردن بازیکنان شاخصی مانند موزرسکی و میخائیلوف با تمام قدرت در مسابقات حاضر خواهد شد. کسب نتیجه سخت است مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد و بازیکنان عملکرد خوبی داشته باشند.

وعده‌ها باید عملی شود
شهنازی درباره مسائل روحی و روانی و گلایه بازیکنان نسبت به عدم توجه مسئولان گفت: این موضوعات در ورزش ایران وجود دارد. تیم ها در مسابقات مختلف نتایج درخشانی کسب می کنند اما تقدیر از آنها  یک سال بعد  انجام می‌شود. در ورزش‌هایی مانند فوتبال و والیبال که بازیکنان درآمدزایی خوبی در تیم‌های باشگاهی دارند شرایط کمی بهتر است اما در رشته‌های انفرادی اینگونه نیست. یک ورزشکار تمام تلاش و زحمت خود را برای رسیدن به مدارج بالای ورزش انجام می دهد، پرچم کشور را به اهتزاز درمی آورد تا از طریق وزارت و دولت مورد تقدیر قرار گیرد اما این تقدیر خیلی دیر انجام می شود. درنتیجه باعث بروز مسائل روحی و روانی می شود. در والیبال این موضوع نیز بی تاثیر نیست. اگر وعده‌ای داده می شود باید به موقع آن را انجام دهند تا شاهد چنین مشکلاتی نشویم و یاس و ناامیدی در بین بازیکنان بروز نکند. البته این را در نظر بگیرید که حضور در تیم ملی برای هر بازیکنی افتخار است چرا که دیده می شود و جایگاه ویژه‌ای در بین مردم به دست می آورد. تمام این شرایط به بازیکنان کمک می کند تا از نظر روحی و روانی در شرایط ایده آلی قرار گیرند.

کسب سهمیه المپیک در روسیه کار بزرگی خواهد بود
کارشناس والیبال در پایان گفت: مرحله نخست رقابت‌های انتخابی المپیک باید اولویت نخست تیم ملی قرار می‌گرفت اما سرمربی برای رفتن روی سکوی لیگ ملت‌ها از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کرد. او حالا با تعدادی بازیکن مصدوم مواجه است. امیدوارم همت و تلاش بازیکنان باعث کسب نتیجه مطلوبی شود. کسب جواز حضور در المپیک در این مرحله کار سختی است اما اگر ملی پوشان بتوانند این کار را انجام دهند کار بزرگی انجام داده اند.

کد خبر 4686954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha