۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵

اشرف غنی:

دولت فعلی افغانستان نمی‌تواند در مورد صلح تصمیم گیری کند

دولت فعلی افغانستان نمی‌تواند در مورد صلح تصمیم گیری کند

رئیس جمهور افغانستان با بیان اینکه دوره دولت فعلی این کشور رو به پایان است عنوان داشت که نمی تواند در مورد فرایند صلح تصمیم گیری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان، امروز یکشنبه در اظهاراتی اعلام کرد که حکومت‌ وی در آخرین روزهای پایان قانونی دوره‌اش قرار دارد و نمی‌تواند در مورد صلح تصمیم بگیرد.

غنی در سخنرانی خود پس از نماز ویژه عید قربان در جمعی از مقام‌ها و شخصیت‌های افغان در  کاخ ریاست جمهوری تاکید کرد که انتخابات باید برگزار شود و یک حکومت با صلاحیت و قوی در مورد صلح افغانستان تصمیم بگیرد.

او با اشاره با انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گفت: آیا یک حکومت ضعیف می تواند صلح کند؟ آیا یک حکومت که در آخرین مرحله مدت قانونی‌اش باشد می تواند تصمیم های سخت اتخاذ کند؟ صلح قاطعیت و صلاحیت می‌خواهد.

غنی افزود مذاکرات بی قید و شرط، اما صلح مشروط است و مردم افغانستان صلح ملی می‌خواهند نه سمتی و حزبی.

او هشدار داد که صلح نباید باعث مهاجرت‌ و فرار مغزها شود.

غنی گفت: زمان آن گذشته که دختران افغان شلاق می‌خوردند و کودکان از مدرسه محروم می‌شدند. صلح خواست هر افغان است اما صلحی که در آن عزت همه افغان‌ها باشد. صلحی نمی‌خواهیم که در آن مردم بی وطن شوند. صلح آمدنی است، صلحی که اکثریت مطلق افغانان می‌خواهند. با مذاکراتی که دولت افغانستان در آن حضور داشته باشد.

کد خبر 4690027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha