۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی خبر داد؛

پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی سرانه پزشک خانواده/بررسی تعرفه های پزشکی

پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی سرانه پزشک خانواده/بررسی تعرفه های پزشکی

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، از پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی سرانه پزشک خانواده در جلسه شورای عالی بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جهانگیری، با اشاره به افزایش ۳۶ درصدی هزینه ها گفت: طبق رایزنی های انجام شده با شورای عالی بیمه، سرانه پزشکان خانواده ۱۰ درصد دیگر رشد خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری هفتاد و چهارمین جلسه شورای عالی بیمه بیان کرد: یکی از موضوعات مورد بحث در این جلسه سرانه پزشک خانواده بود که چالش های فراوانی را برای پزشکان عمومی ایجاد کرده است و با توجه به افزایش ۳۶ درصدی دستمزد و هزینه ها، خواستار این شدیم تا سرانه پزشک خانواده ۱۰ درصد دیگر افزایش پیدا کند و منابع آن نیز از طریق فرانشیز تامین شود که کلیت این مهم مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: با اجرایی شدن این امر نگرانی پزشکان خانواده دو استان فارس و مازندران تا حدی رفع خواهد شد.

جهانگیری با اشاره به اینکه تعرفه درمانگران اعتیاد به درخواست سازمان نظام پزشکی در دستور کار دبیرخانه شورای  عالی بیمه قرار گرفته بود، تصریح کرد: در تعرفه های سال ۹۸ دارو و خدمات یک جا محاسبه شده بود و با توجه به افزایش هزینه داروها، مصوب شد تا تعرفه خدمات از دارو منفک شود و در مورد تعرفه دیالیز نیز به این جمع بندی رسیدیم که جزء حرفه ای و فنی از یکدیگر جدا شوند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در خصوص پیگیری های انجام شده در حوزه تعرفه ها گفت: برحسب پیگیری های سازمان نظام پزشکی و انجمن ها با دبیرخانه شورای عالی بیمه؛ مقرر شد مقایسه چهار ماه اول امسال را با چهار ماه سال گذشته انجام و میزان رشد هزینه ها را ارائه کرده تا بر اساس آن تصمیم گیری شود.

جهانگیری اضافه کرد: بازخورد نامه نگاری های انجام شده با رئیس جمهور و معاون اول وی در دستور کار قرار دارد و هدف این است که بر اساس واقعیت پیش رفته و کیفیت را فدای سایر مباحث نکنیم بنابراین باید مقایسه عملی و درستی داشته باشیم.

وی همچنین در خصوص تعرفه ملغی شده تخت های ویژه در بخش خصوصی بیان کرد: تخت های ویژه بر اساس استانداردی که وزارت بهداشت تعیین و اعلام می کند تا دو برابر یک تخت خصوصی می توانند از بیمار هزینه دریافت کنند مشروط بر این که با رضایت و انتخاب خود بیمار باشد و در خصوص خدمات رفاهی که به بیمار و همراه او داده می شود، شفاف سازی های لازم انجام شد از جمله این که اصلاح تعرفه کیف بیمار و هزینه های همراه بیمار مورد تایید قرار گرفت.

کد خبر 4693252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
      0 0
      تعرفه پزشکان بسیار زیاد است وهرساله افزایش پیدا می کند ظرفیت ورودی دانشگاهها باتوجه به نیاز جامعه بسیارکم و منجر به ایجاد انحصار شده صنفی که همه چیز دست خودش است خودش تعرفه تصویب می کند