۲۸ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۵۶

توسط نشر نو؛

«فلسفه عیسی» به چاپ دوم رسید

«فلسفه عیسی» به چاپ دوم رسید

کتاب «فلسفه عیسی» نوشته داگلاس گروتوس با ترجمه احمدرضا تقاء توسط نشر نو به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «فلسفه عیسی» نوشته داگلاس گروتوس با ترجمه احمدرضا تقاء به‌تازگی توسط نشر نو به چاپ دوم رسیده است. نسخه اصلی این‌کتاب که پنجمین عنوان از مجموعه ترجمه «فلسفه وادزفورد» است، در سال ۲۰۰۳ چاپ شده است.

«فلسفه کی‌یر کگور»، «فلسفه جان استیوارت میل»، «فلسفه داستایفسکی»، «فلسفه کامو»، «فلسفه عیسی»، «فلسفه رالز»، «فلسفه هانا آرنت»، «فلسفه دکارت»، «فلسفه هابز» و «فلسفه چامسکی» ۱۰ عنوانی هستند که نشر نو تا به‌حال از این مجموعه چاپ کرده‌ است.

محور اصلی مطالب «فلسفه عیسی»، ادعاهای فلسفی حضرت عیسی (ع) به معنی جهان‌بینی و شیوه‌های استدلالی اوست؛ بُعدی از شخصیت این پیامبر که از نظر نویسنده کتاب از نظرها دور مانده است. این کتاب درباره زندگی حضرت عیسی یا تاریخ مسیحیت نوشته نشده است. این‌گونه هم نیست که دیدگاهی تازه درباره او پیش کشد یا بر سخنان دیگران درباره او تمرکز داشته باشد. «فلسفه عیسی» فارغ از هر چیزی که عیسی مسیح (ع) بوده، به فلسفه این شخصیت می‌پردازد.

این کتاب ۸ فصل اصلی با این عناوین دارد: «آیا عیسی فیلسوف بود؟»، «عیسی در تاریخ»، «استدلال در تعالیم عیسی»، «متافیزیک عیسی»، «معرفت‌شناسی عیسی»،‌ «عیسی و اخلاق»، «عیسی و زنان» و «شما مرا که می‌دانید؟».

در این فصول موضوعاتی چون خداشناسی عیسی، عیسی و منزلت زن، ارزیابی گفته‌های عیسی، معرفت و قوه تخیل، جهنم در بوته نقد، عدم تناقض به مثابه سنجه حقیقت، نگاه عیسی به انسان، عیسی به روایت عیسی، اصالت تاریخی و فیلسوفان، اناجیل چه نوع اسنادی هستند؟، عیسی و قیاس دوشقی، توسل به شواهد در استدلال و ... پرداخته شده است.

چاپ دوم این کتاب با ۱۶۹ صفحه و قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 4695851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha