۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۱۶

معاون عمرانی استاندار مرکزی:

۹۰۰۰ واحد مسکونی در شهرهای جدید استان مرکزی احداث خواهد شد

۹۰۰۰ واحد مسکونی در شهرهای جدید استان مرکزی احداث خواهد شد

اراک- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی از احداث ۹ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زندیه‌ وکیلی روز یکشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان مرکزی در اراک اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ملی، ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهرهای کشور مدنظر می باشد که سهم استان مرکزی از این امر، ۲ هزار و ۸۷ واحد مسکونی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهرنشین استان مرکزی در مرکز استان ساکن هستند و باید سهمیه بیشتری برای اراک از این واحدهای احداثی درنظر گرفته شود.

وی بیان کرد: در دو دهه اخیر محدوده شهر اراک افزایش نیافته و پروژه مسکن مهر نیز برای شهر مهاجران در جوارشهر اراک درنظر گرفته شد و همچنین شهر جدید امیرکبیر احداث شد، اما نیاز است اراک از واحدهایی که مقرر است احداث شود سهم بیشتری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: در راستای تولید مسکن در شهرهای جدید استان مرکزی، احداث ۱۲ هزار واحد مدنظر است که احداث ۶ هزار واحد مسکونی در سال ۹۸ و ۶ هزار واحد مسکونی نیز در سال ۹۹ آغاز می شود و مقرر است تا پایان سال ۱۴۰۰ کار احداث واحدها تمام شود.

زندیه وکیلی ادامه داد: در اجرای این طرح، ۹ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران استان مرکزی احداث می شود و همچنین علاوه بر احداث واحدهای جدید، موضوع بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده در شهرستان های استان مدنظر قرار دارد.

کد خبر 4696131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha