۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۴۸

رئیس جمهور فرانسه:

همه کشورهای گروه ۷ به دنبال جلوگیری از درگیری با ایران هستند

همه کشورهای گروه ۷ به دنبال جلوگیری از درگیری با ایران هستند

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که همه کشورهای گروه هفت به دنبال جلوگیری از تنش و درگیری با ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در گفتگو با تلویزیون ال.سی.آی این کشور اعلام کرد که همه کشورهای شرکت کننده در نشست جی ۷ خواستار جلوگیری از تنش و درگیری با ایران هستند.

رئیس جمهور فرانسه در این ارتباط اعلام کرد که دونالد ترامپ نیز به‌صورت شفاف بر عدم تنش و درگیری با ایران تاکید کرده است.

به گفته رئیس جمهور فرانسه، این کشور و دیگر اعضای گروه هفت بر سر این‌که به ایران چه بگویند به توافق رسیده و هدف نیز ارسال پیام گروه ۷ به ایران است.

ماکرون افزوده است: ما بر سر سندی به توافق رسیدیم که به نظر من ارزش زیادی دارد و تصمیم گرفتیم عزمی عملی را دنبال کنیم که اجازه دهد مواضع دو طرف مسالمت‌آمیزتر شود.

رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت که خواسته ما از ایران شفاف و واضح است، از یک طرف از ایران می‌خواهیم که به سمت تولید بمب هسته‌ای حرکت نکند و از سوی دیگر از بی‌ثباتی منطقه پرهیز کند.

پیشتر خبرگزاری فرانسه در مطلبی فوری اعلام کرده بود که رهبران جی ۷ توافق کرده اند که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پیامی را از جانب این گروه به ایران برساند، اما ساعتی بعد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به خبر توافق رهبران جی ۷ با ارسال پیام به ایران توسط «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، گفت: هنوز با ماکرون درباره پیام جی ۷ به ایران صحبت نکرده ام.

کد خبر 4701694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha