۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد:

سامانه نگارخانه؛ ایجاد تحولات بزرگ در فضای هنر و فروش آثار هنری

سامانه نگارخانه؛ ایجاد تحولات بزرگ در فضای هنر و فروش آثار هنری

مشهد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در سامانه نگارخانه، هنرمندان گمنام اقصی نقاط کشور دیده می‌شوند و این نرم‌افزار، تحولات بزرگی در فضای هنر و فروش آثار هنری ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز، مراسم رونمایی از سامانه نگارخانه در مشهد برگزار شد. جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در این مراسم حضور یافت و در ارتباط با سامانه نگارخانه اظهار کرد: نکته مثبت این نرم‌افزار، دیده شدن هنرمندان گمنام در اقصی نقاط کشور است و قطعاً تحولات بزرگی از طریق این برنامه و دیگر نرم‌افزارهای مرتبط در فضای هنر و فروش آثار هنری ایجاد خواهد شد.

همچنین محمد علی خاوری، مدیر مسئول و صاحب امتیاز سامانه نگارخانه ابراز کرد: در این سامانه برای علاقمندان به خرید و فروش آثار هنری، امکان آپلود عکس و فیلم از آثاری که قرار است به فروش برسد، وجود دارد. همچنین امکان انتخاب شهر و استان و متغیرهایی چون آثار هنری، طراحی، نقاشی، مجسمه سازی و حجم، خوش‌نویسی، تصویرسازی، عکاسی، طراحی‌های صنعتی و مجموعاً هشت متغیر مادر وجود دارد که دارای ۶۶ زیر دسته هستند و به تفکیک آثار در حال خرید و فروش می‌پردازند.

وی در خصوص نقطه قوت این اپلیکیشن افزود: در این برنامه توانایی آپلود ویدیو و عکس و ارتباط تنگاتنگ با شبکه‌های اجتماعی برای استفاده راحت‌تر کاربران تعبیه شده است.

جعفر مروارید در ادامه این نشست در ارتباط با سند مثلث توسعه ابراز کرد: با توجه به شعار سال یعنی رونق تولید و برنامه جامع توسعه اقتصاد فرهنگی و همچنین کمک استاندار خراسان رضوی با نگاهی توسعه گرا و عمل گرا، برنامه هم‌افزای را تحت عنوان سند مثلث توسعه طراحی کرده‌اند. این مثلث شامل سه بخش است که عبارت‌اند از سرمایه گذاری افراد و کار آفرینان، کارگزاران حکومت برای کاهش موانع کسب و کار و کاهش بروکراسی اداری که مربوط به نمایندگان مجلس است. این امر متناسب با نیازهای استان خراسان رضوی می‌باشد و با قرار گرفتن اضلاع این مثلث درکنار هم و عملی شدن آن در کنار نظارت مستمر، می‌شود فضا را برای سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار فراهم کرد.

وی افزود: سیاست‌گذاری‌های اداره ارشاد برای تسریع تحقق اهداف سند مثلث توسعه در اتاق‌های فکر نیازمند چند عامل است؛ اولین عامل گفتمان سازی فرهنگ تولید اقتصادی است که مربوط به نقد سوداگری و افزایش امید در مردم می‌شود. بخش دوم نیز اشاره به اقتصاد فرهنگی و فناوری‌های فرهنگی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: برای اینکه ایده‌های اقتصادی و فرهنگی اجرا شود، بازارهای فروش فصلی با کمک خانه هنرمندان اجرا کردیم که هدف آن معرفی و فروش آثار مشهد و شهرستان‌ها بود و حدوداً ۶۰۰ میلیون فروش داشت. البته این بخش به صورت حضوری انجام شد و به جهت فعالیت مجازی، به نرم‌افزارهایی چون اپلیکیشن نگارخانه نیازمندیم.

مروارید خاطرنشان کرد: هدف این است که راه‌های بهبود معیشت هنرمندان و اصحاب رسانه را تسهیل کرده و افزایش دهیم‌؛ یکی از همین راه‌حل‌ها، تولید و حمایت از نرم‌افزارهایی از این دست می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، در هشت منطقه از مشهد برنامه‌ای جهت کاهش این آسیب‌ها با همکاری استاندار در مناطق حاشیه‌ای شهر تعبیه شده که شامل مسائلی چون تهیه سینما سیار، تجهیز مساجد و کتابخانه‌ها و اجرای تئاتر و نمایش‌های خیابانی می‌شود.

کد خبر 4702390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • غلامحسین فیاضی حصاری IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
      0 0
      بسیار عالیست اگر هنر هنرمندان را بگذارزد در سایت ممنون میشوم بنده نقال وپرده خان مزهبی هستم ولی ازکارهای خودم اثاری نمیبینم سپاسازشما عزیزان