۴ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۳۲

شهردار اصفهان:

جشنواره کودک امسال مبتنی بر تقویت دیپلماسی شهری بود

جشنواره کودک امسال مبتنی بر  تقویت دیپلماسی شهری بود

اصفهان-شهردار اصفهان گفت: جشنواره فیلمهای کودک و نوجوان امسال بر تقویت دیپلماسی شهری و فرهنگ مشارکت اجتماعی استوار بود.

به گزارش خبرنگار  مهر، قدرت الله نوروزی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با اشاره به تقویت حس مشارکت اجتماعی در این دوره از جشنواره اظهار داشت» خبرنگار و ۳۲ داور نوجوان از بین داوطبان طی مراحلی برای این دوره از جشنواره کودک انتخاب شدند و طی فرایندی مشارکت جویانه در این جشنواره نقش فعالی داشتند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان افزایش مسئولیت اجتماعی  کودکان و نوجوانانبود، ابراز داشت: در این جشنواره فقط از نام کودکان استفاده نشد بلکه جشنواره برای کودکان بود و کودکان و نوجوانان و هنرمندان و متولیان امر جشنواره با اتحاد و انسجام توانستند سینماها را به محیط شهری وارد کنند، سینما را به نقاط محروم شهر ببرند و زمینه را فراهم کنند تا معلولان و نابینایان و کودکانی که عاجز از حضور بودند بتوانند به راحتی در جشنواره شرکت کنند.  

شهردار اصفهان بیان داشت: سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در افزایش نشاط اجتماعی نقش بسیار مهمی داشت و شادی و نشاط را بین مردم آورد، امسال فیلم های جشنواره فقط در سینماها به نمایش گذاشته نشد بلکه پردیس هنر نیز با سه هزار و ۲۰۰ صندلی هر شب شاهد نمایش فیلم های جشنواره بودند.

اجرای طرح حضور سینمای سیار در نقاط محروم شهر اصفهان

نوروزی با بیان اینکه در یک هفته جشنواره فیلم کودک و نوجوان در گذر فرهنگی چهارباغ اصفهان غوغایی به پاشده بود، ابراز داشت: اجرای طرح حضور سینمای سیار در نقاط محروم شهر باعث شد تا کودکان نقاط کمتر برخوردار این شهر به تماشای فیلم های جشنواره بنشینند.

وی ادامه داد:جشنواره امسال ویژگی دیگری هم داشت به نوعی که این جشنواره توانست دستاوردهای دیپلماتیک بسیاری داشته باشد؛ گزیده فیلم های جشنواره به ۳۴ شهر کشور رفت وچندین فیلم در نقاط مختلف شهر و کشور  به ویژه نقاط سیل زده و نقاط محروم کشور به اکران درآمد.

حضور سفیران هنری بیش از ۲۷ کشور در جشنواره کودک

شهردار اصفهان با بیان اینکه در پوستر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان که پنج کودک از پنج قاره جهان را در شهر جهانی اصفهان نشان می دهد بر وحدت، یکدلی و گفتگو بین اقلیت و قومیت ها و نژادها دلالت دارد، ابراز داشت: سفیران هنری بیش از ۲۷ کشور در این جشنواره، حضور پیدا کردند و در اصفهان اندیشه ورزی کردند که حاکی از کارکرد اجتماعی جشنواره است.  

وی با اشاره به حراجی آثار نقاشی کودکان کار تصریح کرد: ۸۰ میلیون تومان از فروش  آثار نقاشی درباره کودکان به دست آمد؛ این دستاوردی است که می تواند کارکرد اجتماعی مهمی داشته باشد.

نوروزی با بیان اینکه در این جشنواره اقتصاد هنر و اقتصاد سینما به شدت تقویت شد، گفت:  تفاهم نامه همکاری بین ایران، روسیه و کره جنوبی در عرصه سینمایی امضا شد و قرار شد چندین مسئول از مقامات سینمایی که در دنیا توانمند هستند به اصفهان بیایند و در زمینه  تبادلات اقتصادی برای فیلم سازی همکاری کنند.

وی با اشاره به رویدادهای حاصل از برگزاری جشنواره در شهر اصفهان اظهار داشت: امشب جشنواره کودک به پایان نمی رسد؛ اگرچه دو سال می شود که جشنواره در اصفهان دائمی شده است اما امشب اعلام می کنم که این جشنواره مستمر است و با باشگاه مخاطبان و مدرسه جشنواره به مناسبت هر رویداد سینمایی برای هنرمندان زمینه ای فراهم می کند تا در طول سال  بتواند با مخاطبان خود سخن بگوید.

جشنواره بین المللی فیلم  کودک و نوجوان حس به‌زیستی را در اصفهان ایجاد کرد

شهردار اصفهان با بیان اینکه جشنواره بین المللی فیلم  کودک و نوجوان حس به‌زیستی را در اصفهان ایجاد کرد، گفت: به‌زیستی فرهنگی از دستاوردهای مهم این دوره جشنواره برای شهر اصفهان بوده است.

وی تاکید کرد: برنامه های متعددی جنبی جشنواره توانست شور و نشاط در اصفهان ایجاد کرد و سینما در سبد اوقات فراغت خانواده ها قرار گرفت.

نوروزی با اشاره به اینکه این جشنواره توانست همبستگی ملی را افزایش دهد و در عرصه بین المللی نیز  دیپلماسی شهری را ارتقا داد، گفت: جشنواره ها ظرفیت عظیم استانی و ملی هم دارند؛ از طریق جشنواره می توان منادی این پیام بود که برای صورت بندی مهربانی نیاز به تخیل کودکانه است و اگر این اتفاق بیفتد بزرگترین دستاوردی است که از جشنواره حاصل شده است.

وی با تاکید بر دستاوردهای مثبت سی و دومین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان تصریح کرد:کودکان و نوجوانان نه تنها در توسعه پایدار بلکه کارگزاران اصلی در جامعه هستند و در این جشنواره حقوق کودکان محترم شمرده شد. 

گفتنی است سید عباس صالحی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از مهمانان ویژه اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان بودند.

کد خبر 4703158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha