۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۵۲

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان:

دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه درشاخص‌های کیفی درسطح بالایی است

دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه درشاخص‌های کیفی درسطح بالایی است

زنجان-رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در شاخص‌های کیفی در سطح بالایی قرار دارد و به رتبه هشتم در کشور رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر،  بابک کریمی ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران  در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، گفت: دانشگاه تحصیلات تکمیلی  علوم پایه  زنجان در عمر ۲۵ ساله خود اقدامات خوبی انجام داده است. 

وی اظهار کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان از دانشگاه‌های معتبر ایران است که طی سال‌های اخیر در جمع ۱۰ دانشگاه جامع برتر کشور بوده است  و با دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی همکاری دارد. 

کریمی تأکید کرد: از عمده دستاوردهای دانشگاه تحصیلات تکمیلی ورود دانشجویان دوره مستقیم دکترا بود که برای این دانشگاه بسیار مهم است. 

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۹ نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در فهرست سرآمدهای علمی ایران هستند، افزود: دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان ۱۱۳ عضو هیئت علمی دارد که  ۹ نفر از آن‌ها جزو سرآمدهای علمی کشور هستند.

کریمی تصریح کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در شاخص‌های کیفی در سطح بالایی قرار دارد و  در شاخص‌های کمی تعداد زیادی از دانشگاه‌های کشور را پشت سر گذاشته و به رتبه هشتم در کشور رسیده است.

وی دانشکده‌های این دانشگاه  را دانشکده ریاضی، دانشکده کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشکده فیزیک، دانشکده شیمی، دانشکده علوم زیستی و دانشکده زمین شناسی اعلام کرد.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان تصریح کرد: هم‌اکنون دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان از شش دانشکده، دو پژوهشگاه و مرکز آموزش زبان تشکیل‌شده است.

کریمی با بیان اینکه  یکی از کارهایی که طی سه سال گذشته انجام‌شده اتمام دانشکده علوم زمین با ۷ هزار مترمربع است که در سفر وزیر علوم پروژه افتتاح می‌شود، افزود: احداث ساختمان دانشکده علوم زیستی  است که تاکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال اولین سری از دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند. 

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان از ساخت دو دستگاه میکروسکوپ پیشرفته، کانفوکار و لایه‌نازک در این دانشگاه خبر داد و گفت: پروژه‌های متعدد عملیاتی در دانشکده علوم زمین و علوم زیستی در بحث شخصی‌سازی دارو، ژن‌ درمانی (دانشکده علوم زیستی)، مطالعه زلزله و زلزله‌خیزی در کشور (دانشکده علوم زمین)، حوزه‌های مختلف ریاضیات، ریاضیات کاربردی و ریاضیات مالی در دانشکده ریاضی و حوزه‌های برق، آب و مواد شیمیایی (دانشکده فیزیک)، در دست اجرا است.

کد خبر 4703536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha