۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۲۳

طی سال گذشته؛

۲۶میلیون دلار محصولات شرکت‌های تعاونی مرکزی به کشورهای هدف صادرشد

۲۶میلیون دلار محصولات شرکت‌های تعاونی مرکزی به کشورهای هدف صادرشد

اراک- معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۲۶ میلیون و ۷۵۸ هزار دلار محصولات شرکت‌های تعاونی استان مرکزی طی سال گذشته به کشورهای هدف صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید دانش دوست روز شنبه در حاشیه نشست خبری مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان مرکزی با رسانه‌ها به مناسبت فرارسیدن هفته تعاون در اراک، اظهار داشت: همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار طی چهار ماه نخست سال جاری تولیدات و محصولات شرکت‌های تعاونی استان مرکزی به کشورهای اروپایی، آسیایی و کانادایی صادر شده است.

وی با اشاره به این که طی سال ۹۶ نیز بالغ بر ۹ میلیون و ۸۲۶ هزار دلار و سال ۹۵ نیز بالغ بر ۵ میلیون و ۴۶۱ هزار دلار از محصولات شرکت‌های تعاونی استان به کشورهای هدف صادر شده افزود: محصولات و تولیدات صادر شده شرکت‌های تعاونی استان مرکزی شامل تولیدات صنایع غذایی، حلال های شیمیایی، پوکه‌های آمپول، ایزوگام و صنایع پوششی، ماهیان زینتی و گل و گیاهان زینتی، سنگ‌های معدنی و… است.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد تولیدات ماهیان زینتی کشور توسط شرکت تعاونی‌های فعال شهرستان محلات تأمین می‌شود.

وی بیان داشت: شهرستان‌های اراک، ساوه و شازند به ترتیب با ۶۱۱ شرکت تعاونی، ۳۱۴ شرکت تعاونی و ۲۳۸ شرکت تعاونی بیشترین تعاونی‌ها را در سطح استان مرکزی به خود اختصاص داده اند.

معاون امور تعاونی‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: ۱۴ سال است که جشنواره تقدیر از تعاونی‌های برتر با هدف توسعه و ترویج رقابت سالم و تولید کالای با کیفیت در کشور برگزار می‌شود که در سطح استان مرکزی نیز با همین هدف جشنواره‌هایی برگزار شده است.

دانش دوست ادامه داد: هم اکنون بیش از پنج هزار شرکت تعاونی در استان مرکزی ثبت شده که حدود دو هزار و ۲۰۷ واحد آن‌ها فعال هستند.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: طی ۴ ماه نخست سال جاری، ۹ شرکت تعاونی و دو اتحادیه در استان مرکزی تشکیل شده است.

کد خبر 4707301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha