۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۰۸

مدیر موسسه اسرار بیان:

انقلاب اسلامی برای دفاع از ولایت نیازمند کادرسازی است

انقلاب اسلامی برای دفاع از ولایت نیازمند کادرسازی است

قزوین- مدیر موسسه اسرار بیان گفت: انقلاب اسلامی برای صیانت از ارزشها و دفاع از ولایت نیازمند کادر سازی و تربیت جوانان مومن و انقلابی است.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت سی و هشتمین سالگرد شهادت قدرت الله چگینی معلم شهید مراسم بزرگداشتی از سوی ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین عصر سه شنبه با حضور حجت الاسلام نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، هم رزمان و برادر شهید و نیز جمعی از خانواده‌های شهید در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام سامان هادی پور در این مراسم اظهار داشت: شهید چگینی زمانی به مسجد لمبان اصفهان آمدند که روحانی این مسجد آیت الله طاهری امام جمعه سابق اصفهان و سخنران بودند وقتی متوجه حضور شهید در مجلس شدند به منبر نرفتند و پس از اصرار مردم گفتند من صحبت نمی‌کنم و می‌خواهم از سخنان قدرت الله چگینی استفاده کنم که ما متوجه جایگاه شهید در نزد ایشان شدیم.

حجت الاسلام هادی پور در ادامه سوال کرد: اگر شهید امروز در جمع ما حضور داشت با آن ویژگی‌ها که داشت خطاب به ما چه می‌گفت و اگر سخنران بود چه مطالبی را مطرح می‌کرد؟ که با آشنایی ضمنی می‌توان حدس زد که شاید یک انتقاد می‌کرد که چه شده ما پای ولایت پر تحرک نیستیم، اهل کادرسازی برای انقلاب نبودیم و چرا برای ولایت نیرو تربیت نکرده‌ایم.

وی گفت: مهمترین ویژگی شهید قدرت الله چگینی در کنار داشتن اخلاق اسلامی و ایمان، قدرت کادرسازی برای ولایت بود و به عنوان یک جهادگر فرهنگی در قزوین و الیگودرز توانست نیروهای ولایی تربیت کند.

هادی پور گفت: شهید وارد معرکه منافقین هم می‌شد تا انسان‌ها را جذب کند و در گفتگوها توانسته بود برخی از معاندین و منافقین را به مسیر درست بازگرداند.

مسئول مؤسسه اسرار بیان یادآور شد: اوضاع امروز جامعه مناسب نیست و بی حجابی و بی توجهی به احکام دینی رواج یافته و به نظر می‌رسد مستلزم نهیب زدن است اما خیلی از متدینین هم آرام و ساکت شده‌اند.

وی خطاب به دوستان و یاران شهید چگینی اظهار داشت: شما نسلی هستید که باید راهنمای جوانان امروز باشید زیرا جوان امروز ما بزرگ‌تر و دلسوز و انقلابی مانند چگینی می‌خواهد و نیاز امروز جامعه به امثال شهید چگینی ها بیشتر شده است.

هادی پور اضافه کرد: یک روز از بی حجابی نگران بودیم و امروز هم متأسفانه برخی حجاب را برداشته‌اند و ما تماشاچی شده‌ایم اما باید دانست اگر شهید چگینی میان ما بود به توصیه‌های قرآنی عمل می‌کرد و هرگز بی تفاوت و گوشه گیر نمی‌شد بلکه با غیرت دینی وارد صحنه می‌شد.

وی بیان کرد: عظمت شهید در کنار خوش اخلاقی و ایمان، در کادرسازی بود و امثال شهید چگینی می‌گویند باید برای ولایت بیشتر خرج کنیم.

حجت الاسلام هادی پور یادآور شد: امروز در منبرها از بصیرت سیاسی، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید که تاکید رهبری است کمتر گفته می‌شود در حالی که نیاز جامعه امروز است.

وی اضافه کرد: چگینی خود را سرباز ولایت می‌دانست و عاشق امام بود و ما اگر از شهید چگینی یاد می‌کنیم باید بدانیم امروز به شبکه سازی نیاز داریم و باید برای بقای انقلاب در وسط میدان بمانیم و هر کس سودای ادامه راه شهید چگینی ها را دارد باید کادر سازی را جدی بگیرد.

هادی پور افزود: شهید با مجاهدت فرهنگی شایسته شهادت شد و کسانی که آرزوی شهادت دارند باید شهادت را صادقانه از خدا بخواهند تا خداوند آن را عطا کند و علامت صدق گفتار این استکه اگر جهاد اعلام شد وسط میدان باشند و امروز وقت جهاد فرهنگی است لذا همه باید اهل جهاد فرهنگی باشند.

در این مراسم یاد خانم بهتویی همسر مرحوم شهید چگینی هم گرامی داشته شد.

در ادامه معصومی اشعاری در رثای شهید چگینی قرائت کرد.

شهید قدرت اله چگینی در ۳ دی ماه سال ۱۳۲۶ در یکی از محله‌های فقیرنشین قزوین و در خانواده‌ای متدین و مذهبی خداجو چشم به جهان گشود و پس از دوران کودکی مراحل تحصیلی را با هوش سرشار یکی پس از دیگری پشت سر نهاد و لیسانس ادبیات عرب را دریافت کرد و در دوران تحصیل دبیرستان انجمن «ناشرین حق» را تأسیس کرد که توسط ساواک منحل شد.

وی پس از آن هیئت جانبازان حسینی را بنیان گذاشت و در رشته قضائی دانشگاه قبول شد و رشته ادبیات عرب را که رشته قرآن بود انتخاب کرد.

شهید چگینی درخواست نخست وزیر رژیم طاغوت را برای رفتن به سفارتخانه‌های کشورهای غربی نپذیرفت و پس از خدمت سربازی به استخدام آموزش و پرورش درآمد که به اجبار وی را به شهرستان الیگودرز منتقل کردند که در آنجا هم این معلم ساکت ننشست و به افشاگری پرداخت به طوری که ساواک او را به تهران آورده و زیر شکنجه قرار داد و دست راستش تا آخر عمر مجروح بود.

در جریان پیروزی انقلاب این شهید به قزوین هجرت کرد و از سوی فرماندار نظامی دستگیر ولی اجتماع مردم در امامزاده حسین (ه) باعث آزادی وی شد. بعد از انقلاب چندین پیشنهاد مسئولیت به وی داده شد که همه را رد کرد و گفت شغل من فقط گچ و تخته است.

آخرین مسئولیت شهید چگینی معاونت آموزش و پرورش بود که در صبح پنجشنبه دوازدهم شهریورماه ۱۳۶۰ در مقابل منزل خود توسط منافقین در قزوین ترور شد.
 

کد خبر 4710657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha