۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۲۶

فرمانده انتظامی استان زنجان :

عزاداری‌های استان زنجان نمونه یک مکتب فکری تاثیرگذار درجامعه است

 عزاداری‌های استان زنجان نمونه یک مکتب فکری تاثیرگذار درجامعه است

زنجان-فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: عزاداری‌های استان زنجان نمونه یک مکتب فکری تاثیرگذار در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از نیروی انتظامی استان زنجان، سردار رحیم جهانبخش در نشست صمیمی با شعرا و مادحین اهل بیت (ع) استان زنجان با تسلیت ایام سوگواری سرورو سالار شهیدان امام حسین (ع) خدمت به آستان امام حسین (ع) را افتخاری برای خود و کارکنان نیروی انتظامی دانست و بیان داشت: عزاداری‌های استان زنجان نمونه یک مکتب فکری تأثیرگذار در جامعه است.

وی با اشاره به ابعاد نهضت عاشورا و تأثیر گذاری آن در جامعه افزود: اولین بعد روحیه انقلابی‌گری امام حسین (ع) است و دومین بعد روایت گری نهضت عاشورا توسط حضرت زینب (س) است که اگر ایشان نبودند نهضت عاشورا این چنین جهانی نمی‌شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه نهضت عاشورا با روایت گری حضرت زینب (س) تکمیل شد، تصریح کرد: مداحان اهل بیت (ع) با تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی نقش اساسی در روشنگری جامعه دارند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مداحان در تأثیر گذاری در دین و سبک زندگی مردم اظهار داشت: ایام ماه محرم و صفر فرصت مناسبی برای انسان‌سازی و عبرت‌گیری از عاشورا است و درس گرفتن از نهضت عاشورا باید در جامعه نهادینه شود که این امر یک لازمه اساسی در جامعه است و همگان باید به این مسئله اهتمام بورزند.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه مداحی ذکر نهضت عاشورا و امام حسین (ع) گفتن یکی از ادوات گفتمانی نهضت عاشورا است، افزود: در حقیقت در قیام عاشورا و انقلاب بزرگ امام حسین علیه السلام درس‌ها و پیام‌های مهمی وجود دارد که تبیین فلسفه و اهداف این انقلاب بزرگ و قیام تاریخ‌ساز یکی از مهمترین وظایف مداحان و ذاکران حضرت سیدالشهدا علیه السلام است.

وی تصریح کرد: در حقیقت ذکر مصیبت جز اصلی مداحی‌هاست، اما همان طور که از عنوان مداحی مشخص است ذاکران باید در عین بیان مدح اهل‌بیت علیهم السلام به صفات نیکوی آن‌ها بپردازند. بیان این خصوصیات می‌تواند زمینه‌ای برای ترویج خوبی‌ها میان مردم باشد، چون مخاطب همان طور که اشک می‌ریزد، دچار شوری در درون می‌شود که اگر مفاهیم مهم و خوب را دریافت کند، می‌تواند از اثر موضوعات و مطالب هم بهره‌مند شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه احساس امنیتی که توسط مداحان در جامعه تولید می‌شود خیلی مهم و تأثیرگذار است، تصریح کرد: انجام اقدامات امنیتی، ترافیکی و انتظامی پلیس در ایام شهادت سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدا.. حسین (ع) و دهه اول محرم از بهترین مأموریت‌های پلیس است.

سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه روایتگر نهضت سرخ عاشورا مداحان هستند افزود: مداحان و شعرا در ترویج فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، فرهنگ عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و رویش‌های جدید در جامعه نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به اینکه مداحان رسالت و مسئولیت مهم و خطیری در قبال تربیت دینی و ایجاد شور و نشاط حسینی بر عهده دارند، افزود: دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان که همه ساله در روز هشتم و یازدهم محرم با حضور صدها هزارنفر مردم استان و هموطنان سایر استان‌ها وحتی مسلمانانی از کشورهای دیگر برگزار می‌گردد نمونه واقعی عشق به ادامه راه وقیام حسین (ع) ویاران باوفایش می‌باشد.

وی بر اهمیت همکاری مردم و هیئت‌های عزاداری با پلیس در برقراری نظم و امنیت مراسم تاکید کرد و گفت: همراهی و همکاری مسئولان هیئت‌های مذهبی، مساجد و تکایا باعث خواهد شد تا شاهد اجرای مراسماتی باشکوه، منظم و در نظم و امنیت کامل باشیم.

سردار جهانبخش اظهار داشت: تمام تلاش خود را در این ایام به کارمی گیریم تا بتوانیم به نحو مطلوب امنیت این عزاداری‌ها را تأمین و تداوم دهنده راه سرور وسالار شهیدان باشیم.

همچنین حاج ولی الله کلامی شاعر و مداح اهل بیت (ع) با تقدیر از اقدامات پلیس در تأمین نظم و امنیت مراسمات عزاداری امام حسین (ع) تصریح کرد: کارکنان پلیس نیروهای مرئی امنیت کشور و ذاکرین نیروهای نامرئی امنیت کشور هستند.

کد خبر 4710950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha