۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۴۳

با امضای تفاهم نامه؛

احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی برای سیل زدگان با کمک خیران و دانشگاهیان

احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی برای سیل زدگان با کمک خیران و دانشگاهیان

براساس تفاهم‌نامه امضاشده میان دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تعداد ۱۲۰۰ واحد مسکونی برای سیل زدگان فروردین ۹۸ ساخته می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

طهرانچی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور ساخت مسکن برای مددجویان سیل فروردین ۹۸، گفت: یک طرف این همکاری مشترک، ساخت مسکن برای سیل‌زدگان است و طرف دیگر، توجه به امور تربیتی درون‌دانشگاهی است که تأثیرات فراوان تربیتی و اجتماعی در محیط آموزشی دانشگاه به دنبال دارد.

۱۲۰۰ واحد مسکونی برای سیل زدگان ساخته می شود

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: قدرت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر نیت خیرخواهانه مردمی است که با استفاده از این توان به کمک خانه‌سازی برای سیل‌زدگان می آید و براساس تفاهم‌نامه امضاشده، ۱۲۰۰ واحد مسکونی از محل کمک های مردمی و دانشجویی و با همکاری و مشارکت کمیته امداد احداث می شود. امیدواریم همزمانی امضای این تفاهم‌نامه با ایام حماسه حسینی، موجب توفیق بیشتر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این نشست، با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع)، با بیان اینکه رویکرد مقام معظم رهبری در مطالبه از مسئولان، اقدام جهادی همراه با عزم و توکل به خدا برای رسیدن به نتیجه است، اظهار داشت: این رویکرد در هر حوزه ای که وارد شد، نتیجه‌بخش بود و خود را نشان داد که نمونه آن را می‌توان در سیل اخیر مشاهده کرد که همت و رویکرد جهادی برای خدمت به مردم مانند دوران دفاع مقدس اثربخش بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همه بدنه دانشجویی، کارمندی، اساتید و مدیران خود را با عزم جدی وارد میدان کرد و دکتر طهرانچی نیز در بخش‌های ستادی و استانی حضور و نقش فعالانه داشت. دانشگاه آزاد اسلامی توانست نیروی انسانی و امکانات خود را به میدان بیاورد و تهدیدی که می‌توانست معیشت مردم و ارتباط آنان با مسئولان را تحت تأثیر قرار دهد، به فرصت تبدیل کند.

رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه، با اشاره به طرح پویش مردمی و دانشجویی برای ساخت مسکن سیل‌زدگان، اظهار داشت: این طرح با محوریت و همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با مشارکت دستگاه‌های آموزش عالی، شکل گرفته است که قرار است در قالب این طرح، ۴ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده احداث یا بازسازی شود.

وی ادامه داد: براساس تفاهم‌نامه امضاشده میان دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره)؛ قرار است دانشگاه آزاد ۱۲۰۰ واحد مسکونی شامل ۶۰۰ واحد مسکونی شهری با مساحت متوسط ۷۵ مترمربع و ۶۰۰ واحد مسکونی روستایی با مساحت متوسط ۵۰ مترمربع در استان‌های آسیب‌دیده در سیل فروردین ۹۸، از محل مشارکت‌های خیران و کمک‌های داوطلبانه اساتید، کارمندان و دانشجویان این دانشگاه احداث کند.

واریز وجوه از شهریه و غیر شهریه ممنوع است

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای بزرگترین شبکه دانشجویی کشور با ظرفیت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجوست و گروه های متعدد دانشجویی در قالب کمپین خودجوش برای حمایت از هموطنان سیل زده در این دانشگاه به وجود آمده که این تفاهم نامه در حقیقت تسهیل گر آنان در این فعالیت خداپسندانه و خیرخواهانه مردمی است.

نصیری تاکید کرد: در متن تفاهم نامه تصریح شده است حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از این پویش معنوی است و واریز وجوه از محل درآمدهای دانشگاه اعم از شهریه و غیر شهریه ممنوع است، اما این اتفاق مبارک به همت مدیران دانشگاه در شهرستان ها در حمایت از دانشجویان خودجوش و علاقه مند و همچنین خیران دانشگاه و غیر دانشگاهی صورت خواهد گرفت.

کد خبر 4711571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha