۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۱۹

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

تقویت تعاونی ها باید دغدغه جدی مسئولان کشور باشد

تقویت تعاونی ها باید دغدغه جدی مسئولان کشور باشد

قزوین- نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد و تقویت تعاونی ها باید دغدغه همه مسئولان کشوری و استانها باشد تا سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد کشور توسط این تشکل مردمی محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر یکشنبه در مراسمی با حضور داوود محمدی، سیده حمیده زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، سیروس نصیری مدیرکل تأمین اجتماعی استان، روح الله زارعی رئیس اتاق تعاون و جمعی از تعاون گران استان در سالن جهاد کشاورزی استان قزوین از ۱۶ تعاونی برتر تجلیل شد.

سیده حمیده زرآبادی در این مراسم اظهار داشت: در شرایطی که نگاه کلان نظام کوچک سازی دولت و سپردن کارها به بخش خصوصی است باید نگاه مسئولان به تقویت تعاونی‌ها جدی تر باشد و این ظرفیت را مورد توجه بیشتر قرار دهیم.

وی بیان کرد: رشد تعاونی‌ها باید دغدغه مسئولان استان باشد و سیاست گذاری‌های کشور در این مسیر حرکت کند تا کارها به سرانجام برسد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر تعاونی‌ها تضعیف شوند و یا رغبتی برای حضور نیروهای مردمی در کارهای تعاونی نباشد شاهد رواج دلالی و واسطه گری خواهیم بود و تولید هم آسیب می بیند.

زرآبادی اظهار داشت: اگر بخش دولتی بخواهد همچنان بزرگ و ناکارآمد باشد نمی‌توان به تغییر و تحول در کشور امیدوار بود و با گذشته سال‌های متمادی هنوز نتوانسته‌ایم سهم تعاون را محقق کنیم.

وی اضافه کرد: به دلایل مختلف از جمله نقص قوانین همچنان شاهد حجیم بودن دولت و بی توجهی به تعاونی‌ها هستیم و هنوز سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد شکوفا نشده و در شرایطی که نقدینگی زیادی در دست مردم است ما نتوانسته ایم اعتمادسازی کرده و این سرمایه‌ها را در تولید و تعاونی‌ها به کار گیریم.

زرآبادی گفت: البته برخی تعاونی‌ها هم موفق عمل نکرده اند و به بی اعتمادی مردم و یا بی انگیزگی بخش دولت در واگذاری امور دامن زده اند که این نقص آنقدر نیست که بتواند به جایگاه تعاونی‌ها آسیب بزند و باید در رویکردمان بازنگری کنیم.

وی اظهار داشت: کیفیت در کارها و عمل به تعهدات در بخش تعاونی‌ها می‌تواند به تقویت جایگاه این ظرفیت ارزشمند کمک کند و ما نیز با استفاده از خرد جمعی باید بتوانیم ضمن اعتمادسازی برای جذب سرمایه‌های خرد و کوچک در بخش تعاون بهتر از قبل عمل کنیم.

در ادامه از ۱۶ تعاونی برتر استان قزوین تجلیل شد.
 

کد خبر 4714573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha