۱۹ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۴۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد:

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب محور فعالیت هیئت‌های عزاداری همدان

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب محور فعالیت هیئت‌های عزاداری همدان

همدان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب محور فعالیت هیئت‌های عزاداری همدان است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید در متن جامعه اجرا و عملیاتی شود.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برنامه های امسال دهه محرم از حیث کلیات و نقش سازمان تبلیغات اسلامی مانند سال گذشته بود به طوری که اعزام مبلغان انجام گرفت، اظهار داشت: سازماندهی شبکه تبلیغی استان همدان نیز اولویت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امسال چند رویکرد در فضای تبلیغ محرم به صورت جدی دنبال شد به ایفای موثر نقش هیئت ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: مداحان در حوزه خانواده به عنوان نقطه اثر گذار اجتماعی ورود داشتند.

مجموعه های اثرگذار در خانواده شناسایی شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در این راستا پویش «همسرنوشتی» دنبال شد که بر اساس آن مجموعه های اثرگذار در خانواده شناسایی شدند و هیئت های مذهبی در ایام محرم در موضوع خانواده حساس شده و بیشتر به آن پرداختند، گفت: خوشبختانه این اقدام بازخورد خوبی داشته است.

حجت الاسلام نظیری در این زمینه سخن گفت و اظهار داشت: رویکرد دوم توجه به بیانیه گام دوم انقلاب بود که در این راستا دو اقدام صورت گرفت.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه افراد موثر هیئت‌های حسینی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند تا بیانیه گام دوم انقلاب را در اجتماعات حسینی تبیین کنند، اظهار داشت: البته تبیین به تنهایی کافی نیست و بیانیه باید در متن جامعه اجرا و عملیاتی شود.

این اقدام در دست برنامه‌ریزی است تا بعد از ایام محرم آحاد مردم در هر پست و جایگاه اجتماعی نسبت خود را با بیانیه پیدا کنند و در تحقق آن ایفای نقش داشته باشند وی با بیان این که این اقدام در دست برنامه‌ریزی است تا بعد از ایام محرم آحاد مردم در هر پست و جایگاه اجتماعی نسبت خود را با بیانیه پیدا کنند و در تحقق آن ایفای نقش داشته باشند، اظهار داشت: یکی دیگر از اقداماتی که به همت علما در سال های گذشته آغاز شده گردآوری هیئات حسینی است تا اجتماعات گسترده هیئات حسینی و توده‌های مردم رقم بخورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه هیئت‌های حسینی وقتی اجتماعی واحد پیدا می‌کند مرجعیت عزاداری امام حسین(ع) را نشان می دهند، گفت: امسال این اقدام با یک رویکرد دقیق تر دنبال شد به طوری که در شهرستان تویسرکان و به همت مردم و با هماهنگی شورای هیئات مذهبی؛ اجتماع هیئت ها را در روز دوم محرم شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه این برنامه در سایر شهرستان‌ها هم دنبال شد، گفت: در آغاز ماه محرم اجتماع هیئت های مذهبی شهرستان تویسرکان شکل گرفت و عزاداری محرم با این اجتماع کلید خورد اما در سایر شهرستان ها برنامه در روزهای دیگری دنبال شد به طوری که در همدان برنامه اجتماع هیئت‌های مذهبی روز ششم محرم برگزار شد.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه در اواخر آبان‌ماه امسال کنگره آیت الله تالهی در استان همدان برگزار خواهد شد و بر همین اساس شبکه تبلیغی استان تبیین سیره این عالم را در برنامه دارد و در همین راستا جزوه‌ای در اجتماع مبلغان استان همدان توزیع شد، اظهار داشت: راویانی که با آیت الله تالهی بوده اند شخصیت این عالم را در جامعه تبیین خواهند کرد.

وی با یادآوری اینکه امسال ۱۷۳۰ مبلغ برای ایام محرم به نقاط مختلف استان همدان اعزام شده اند، گفت: در این میان شماری از آنها نیز از استان قم به همدان آمده بودند به طوری که ۲۶۰ نفر از این مبلغان از استان قم بودند.

کد خبر 4714963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha