۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۳۷

استاندار یزد تاکید کرد:

لزوم تخصیص آب از محل صرفه‌جویی تعادل‌بخشی برای توسعه مناطق

لزوم تخصیص آب از محل صرفه‌جویی تعادل‌بخشی برای توسعه مناطق

یزد ـ استاندار یزد بر لزوم تخصیص آب از محل صرفه‌جویی طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی برای توسعه شهرستان‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی روز پنج‌شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسائلی که از دیرباز در استان یزد مطرح بوده و اکنون به عنوان یک چالش مهم و جدی با آن دست به گریبان هستیم، مسئله آب است.

وی با اشاره به اینکه وزیر نیرو به عنوان جانشین فرمانده اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی شده است، افزود: امیدواریم با یک برنامه ریزی درست، اصولی و مدون بتوانیم در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه رفع مشکل بحران آب از حضور اثرگذار وزیر نیرو بهره ببریم.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی مکان تبلور همدلی و همکاری بخش خصوصی و دولت است، عنوان کرد: دولت همواره خود را در کنار بخش خصوصی دیده است البته نقدهایی از سوی دو طرف به یکدیگر وجود دارد که به طور قطع این نقدها می‌تواند سازنده باشد.

استاندار یزد همچنین در زمینه تخصیص آب به صنایع از محل منابع تعادل بخشی منابع زیرزمینی عنوان کرد: فرمانداران در این زمینه فعالیت‌های بسیار خوبی داشته اند و موفقیت‌های خوبی نیز به دست آمد اما لازم است از محل صرفه‌جویی که با کمک اقشار مختلف به وی‍ژه کشاورزان صورت گرفته، منابعی برای توسعه این شهرستان‌ها مدنظر قرار گیرد.

طالبی یادآور شد: برخی صنایع بسیار مهم و حتی مجتمع‌های کشاورزی و پرورش ماهی در زمینه آب مشکلات جدی دارند و خواستار همکاری از سوی آب منطقه‌ای هستند که امیدواریم این روند با تدبیر وزیر نیرو بهبود یابد و بتوان از محل صرفه‌جویی در مصرف آب، برای توسعه در برخی مناطق اقدام کرد.

وی تاکید کرد: به طور قطع انتخاب فردی برای پیگیری مصوبات مورد تایید از طریق وزارت نیرو می‌تواند روند کار در استان را بهبود ببخشد.

کد خبر 4716776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha