۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۴۱

مدیرکل راهداری لرستان خبر داد؛

آغاز بازسازی ۱۴۰ پل تخریب شده در جریان سیلاب لرستان طی هفته جاری

آغاز بازسازی ۱۴۰ پل تخریب شده در جریان سیلاب لرستان طی هفته جاری

خرم‌آباد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از آغاز بازسازی ۱۴۰ پل تخریب شده در جریان سیلاب این استان طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس شرفی ظهر شنبه در گفت و گو با رسانه ها با اشاره به خسارت هزار و ۱۳۰ میلیارد تومانی به راههای لرستان در جریان وقع سیلاب فروردین ماه امسال، اظهار داشت: این میزان خسارت به وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام شد.

وی با بیان اینکه در تاریخ ۱۷ مرداد ماه امسال اعتبارات مصوب این حوزه به استان اعلام شد، افزود: سهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از اعتبارات ملی ۱۲۲ میلیارد تومان و اعتبارات استانی نیز ۱۰۸ میلیارد تومان بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، تصریح کرد: موافقت نامه ها در این زمینه در تاریخ ۳۰ مرداد ماه انجام شد و با توجه به اینکه کار مطالعات و طراحی را در همان مدت زمانی که منتظر ابلاغ اعتبارات بودیم انجام دادیم خوشبختانه توانستیم از ابتدای شهریور ماه کار برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار پروژه ها را شروع کنیم.

شرفی، تصریح کرد: تا امروز ۷۲ میلیارد تومان فعالیت عمرانی از سوی پیمانکاران در استان آغاز شده و عملیات اجرایی طی این هفته نیز شروع می شود.

وی، گفت: همچنین کار بازگشایی پاکت ها از تاریخ ۲۵ شهریور به میزان ۱۵۵ میلیارد تومان انجام خواهد گرفت و تا تاریخ ۹ مهر ماه کار انتخاب پیمانکار در سطح استان به پایان می رسد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، یادآور شد: از مجموع هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار جبران خسارت درخواست شده، تا کنون حدود یک پنجم آن در اختیار استان قرار گرفته است و امیدواریم در مراحل بعدی که قرار است ابلاغ اعتباری صورت گیرد سهم راهداری پررنگ دیده شود تا بتوانیم به حداقل شرح وظایف خود را در تعمیر و نگهداری راههای استان انجام دهیم.

شرفی در ادامه از شروع ساخت ۹۰ پل تخریب شده در جریان سیلاب خبر داد و گفت: همچنین ۵۰ پل دیگر که بین ۲۰ تا ۸۰ درصد تخریب شده بودند نیز کار تعمیر و احداث آنها شروع شده است.

وی، بیان داشت: در مجموع کار بازسازی ۱۴۰ پل طی هفته جاری با حضور مسئولان استارت خواهیم زد و تلاش می کنیم که روند بازسازی را سرعت دهیم که تا قبل از بارندگی ها پل هایی که به صورت موقت روی رودخانه ها بوده را ایمن سازی کنیم و پل هایی که به کلی تخریب شده بودند را احداث کنیم.

کد خبر 4718020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha