۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۰۵

این‌هفته از شبکه چهار سیما؛

مستند پرتره بلقیس سلیمانی پخش می‌شود

مستند پرتره بلقیس سلیمانی پخش می‌شود

فیلم مستند «آن‌یار مهربان» درباره زندگی بلقیس سلیمانی امشب از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مستند پرتره «آن یار مهربان» با محوریت زندگی بلقیس سلیمانی در قالب مجموعه «حکایت دل» امشب یکشنبه ۲۴ شهریور از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. این مستند به معرفی و مرور زندگی این داستان‌نویس اختصاص دارد.

بلقیس سلیمانی (زاده ۱۳۴۲ در کرمان)، داستان‌نویس و منتقد ادبی و پژوهشگر معاصر ایرانی است. کتاب‌های «بازی آخر بانو»، «بازی عروس و داماد» و «خاله بازی» از آثار اوست که همگی بیش از پنج بارتجدید چاپ شده‌اند و رمان «بازی آخر بانو» برنده جایزه ادبی مهرگان و بهترین رمان بخش ویژه جایزه ادبی اصفهان در سال ۱۳۸۵ شده‌است.

وی که در رشته کارشناسی ارشد فلسفه تحصیل کرده‌، بیش از ۸۰ مقاله در مطبوعات نوشته‌ و برخی از داستان‌هایش به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی و عربی ترجمه شده‌اند. سلیمانی داوری جایزه‌های ادبی مختلفی از جمله جشنواره بین‌المللی برنامه‌های رادیویی و جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی را نیز بر عهده داشته‌ است.

برنامه «حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی وکارگردانی بیژن شکرریز، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، یکشنبه‌شب‌ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

این مجموعه برای اولین بار از شبکه چهار سیما به روی آنتن می‌رود و روز دوشنبه ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه یک سیما بازپخش می‌شود.

کد خبر 4718472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha