۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۰۶

آلمان:با احتیاط لازم در حال بررسی حمله به آرامکو هستیم

آلمان:با احتیاط لازم در حال بررسی حمله به آرامکو هستیم

وزیر امور خارجه آلمان با انتشار پیامی به وضعیت موجود در خاورمیانه در پی حملات انجام شده به تاسیسات آرامکو واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «هایکو ماس» در این پیام که در حساب توئیتری وزارت خارجه آلمان منتشر شده آورده است: من این حملات را محکوم می کنم. هیچ توجیهی برای این حملات وجود ندارد چون خطر وخامت اوضاع در آینده را افزایش می دهند. ما همراه با احتیاط لازم در حال بررسی این حملات با شرکایمان هستیم تا مشخص شود که چه کسی مسئول این حملات است. وضعیت نگران کننده است. 

در پی حملات پهپادی و بروز آتش‌سوزی در  پالایشگاه‌های «بقیق» و «هجره خریص» عربستان، تولید روزانه ۵ میلیون بشکه نفت این کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد که این میزان نیمی از تولیدات روزانه نفت عربستان را تشکیل می دهد.

همزمان، رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: با توجه به حمله به عربستان سعودی که ممکن است بر قیمت های نفت تأثیر بگذارد، من مجوز برداشت از ذخیره استراتژیک نفت را در صورت لزوم و به اندازه کافی برای حفظ بازارها صادر کردم.

گفتنی است محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، در واکنش به اتهام‌زنی پمپئو، خطاب به وی توئیت کرد: نه مقصر شناختن ایران، بلکه پذیرش راه حل‌های پیشنهادی ایران به قائله یمن خاتمه می‌دهد.

کد خبر 4720039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha