۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۰۹

دبیر کارگروه مدیریت پسماند اردبیل:

۱۰ دهیار در اردبیل اخطاریه زیست محیطی گرفتند

۱۰ دهیار در اردبیل اخطاریه زیست محیطی گرفتند

اردبیل - دبیر کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری اخطاریه‌های زیست محیطی برای ۱۰ دهیار در اردبیل صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین جمشیدی ظهر چهارشنبه در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اردبیل عنوان کرد: به منظور نظارت بر اجرای قوانین زیست محیطی از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰ اخطاریه زیست محیطی به دهیاران روستاهای شهرستان اردبیل صادر شده است.

به گفته وی این اخطاریه‌ها به منظور نظارت بر اجرای قوانین زیست محیطی و مدیریت پسماند در مجتمع‌های رفاهی و خدماتی صادر شده است.

دبیر کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اردبیل یادآور شد: دهیاران و بخشداران وظیفه مهمی در مدیریت پسماند روستاها داشته و بدین منظور در طول سال کارگاه‌های مختلف آموزشی برای مسئولان برای جمع آوری و دفع صحیح پسماندها برگزار می‌شود.

جمشیدی از پایش مستمر وضعیت زیست محیطی استان در روستاهای مختلف خبر داد و یادآور شد: افزایش تعامل دهیاران به عنوان راهکار اصلی صیانت از محیط زیست در روستاها محسوب می‌شود.

وی در ادامه به تشریح مصوبات گذشته ستاد مدیریت پسماند در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: پاکسازی حریم رودخانه بالیقلوچای اردبیل با مشارکت شهرداری و ساماندهی نخاله‌های ساختمانی در دست پیگیری بوده و در این خصوص از شهرداری و دستگاه‌های مرتبط تقاضای همکاری بیشتری وجود دارد.

دبیر کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اردبیل ادامه داد: زباله‌های تخلیه شده در محورهای مواصلاتی و حاشیه روستاها از دیگر دغدغه‌های مهمی بوده که علاوه بر توجه دهیاران برای پاکسازی محیط به فرهنگسازی برای عموم مردم و گردشگران برای صیانت از محیط زیست نیاز دارد.

وی در پایان از تشکیل گروه ویژه متشکل از بخشداران و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط اجرایی برای مدیریت مناسب پسماند روستاهای اردبیل، بررسی شرایط دفع زباله و برخورد قانونی با خاطیان خبر داد.

کد خبر 4722140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha