۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۳۸

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پیش‌بینی ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران در اربعین

پیش‌بینی ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران در اربعین

ایلام - وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی هشت هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران در اربعین، گفت: آزادراه پل زال-دهلران-چیلات در مرحله فراخوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی ظهر پنجشنبه در بازدید از محورهای دهلران در جنوب استان ایلام اظهار داشت:  آزادراه پل زال-دهلران-چیلات در مرحله فراخوان است.

وزیر راه شهرسازی با بیان اینکه توجه به توسعه زیرساخت‌های عمومی یکی از تکالیفی است که دولت در دستور کار خود دارد، افزود: تکمیل راه‌های مواصلاتی  یکی از برنامه‌های اصلی وزارت راه شهرسازی است و در این راستا نیز اقدامات خوبی در کشور در حال انجام است.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن اربعین وزارت راه و شهرسازی برای آماده‌سازی و تکمیل زیرساخت‌ها از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند و با توجه به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از سه میلیون و  ۵۰۰ هزار نفر در اربعین شرکت کنند ما باید برنامه‌ریزی‌های لازم را در دستور کار خود قرار دادیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تلاش ما این است که از ظرفیت همه راه‌های مواصلاتی استفاده شود، ادامه داد: تکمیل باند دوم و تعریض جاده‌ها در برخی مسیرهای خوزستان و ایلام در دست اقدام است.

اسلامی گفت: کاستی‌ها و نواقصی که سال قبل وجود داشته امسال تلاش شده آن‌ها برطرف شوند و این امر با محوریت استانداران دو استان ایلام و خوزستان در حال انجام است و امسال تغییرات قابل قبولی صورت گرفته است.

وزیر راه شهرسازی بیان داشت: امسال باید مواکب به‌گونه‌ای جانمایی شوند که مشکل ترافیکی برای عبور و مرور ایجاد نکنند تا زائران راحت‌تر تردد کنند و با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حجم تردد با خودروهای شخصی بیشتر شود گسترش پارکینگ‌ها باید در دستور کار باشد و در این راستا در مرز چذابه اقدامات خوبی اندیشیده شده است و با بررسی‌های صورت گرفته پارکینگ‌ها در مرز مهران هم در حال افزایش هستند.

وزیر راه و  شهرسازی گفت: ستاد مرکزی اربعین در بحث ناوگان حمل‌ونقل ریلی جاده‌ای و هوایی تصمیم‌گیری لازم را داشته است و افزایش قطارها در مسیر خرمشهر و کرمانشاه برای ارائه خدمات به زائران از برنامه‌های ما است.

وی ادامه داد: در بحث ناوگان هوایی پروازها قطعاً بیشتر خواهند شد و در بحث حمل‌ونقل عمومی ۸ هزار دستگاه اتوبوس پیش‌بینی‌شده است تا جابجایی زائران با مشکل مواجه نشود.

سلامی در بحث افزایش قیمت بلیت هم گفت: امسال هیچ‌گونه افزایشی در قیمت‌ها نداریم و اگر افزایش قیمت صورت بگیرد غیرقانونی است و مراجع قانونی باید برخورد کنند.

وی در خصوص خدمات‌دهی به زائران در بحث برگشت گفت: همه تمهیدات لازم اندیشیده شده است و با هماهنگی که با استاندار ایلام صورت گرفته امسال شاهد ترافیک در مرز مهران به‌خصوص در پایه برکت نخواهیم بود و اتوبوس موردنیاز تأمین‌شده است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اتصال اتوبان خرم‌آباد به پل زال و مورموری به دهلران و چیلات هم گفت: بررسی‌های مقدماتی انجام‌شده و این دو طرح تأثیر خوبی در توسعه استان و شهرستان دارند و امیدواریم این اقدامات کمک کنند که شکوفایی در دهلران و استان بیشتر شود.

کد خبر 4723198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha