۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۶

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

تصویب سند وضعیت زنان و خانواده در ۱۴ استان کشور

تصویب سند وضعیت زنان و خانواده در ۱۴ استان کشور

بهارستان- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: این سند برای ۱۴ استان کشور تاکنون تصویب شده و همه استان ها آن را نهایی کردند اما تصویب آن در شورای برنامه ریزی استان ها خواهد بود.

معصومه ابتکار در حاشیه برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی جدید در گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: باید سعی شود که مهارت های زندگی کنار مهارت های علمی و فکری و اجتماعی به همه دانش آموزان یاد داده شود.

وی با اشاره به اهمیت مهارت افزایی جوانان و نوجوانان و دانش آموزان گفت: آموزش و پرورش با توجه به این مهارتها می توانند انسان هایی با موفقیت و پیشرفت های زیاد را به جامعه تحویل دهند.

ابتکار گفت: امیدواریم برنامه هایی که برای دوران ابتدایی مدارس تدارک دید می شوند توام با شادی و نشاط و بازی باشد چرا که طیبق تحقیقات و تجربیات موفق دنیا نشان داده شده که آموزش کنار بازی در کودکان بسیار کارآمد خواهد بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص تدوین سند وضعیت زنان و خانواده نیز بیان داشت: این سند برای ۱۴ استان تاکنون تصویب شده و همه استان ها آن را نهایی کرده اما تصویب آن در شورای برنامه ریزی استان ها خواهد بود.

ابتکار تاکید کرد: بر اساس این تفاهمنامه هر استان بر اساس اطلس وضعیت زنان و خانواده و شاخص های عدالت جنسیتی، سند وضعیت زنان و خانواده خود را به صورت مشارکتی با کمک دانشگاه ها، بخش دولتی و سازمانهای مردم نهاد تدوین می کند.

کد خبر 4726294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha