۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰

نماینده آذربایجان در اجلاس راه ابریشم:

بناهای باستان شناسی آذربایجان در مسیر جاده ابریشم حفظ شده است

بناهای باستان شناسی آذربایجان در مسیر جاده ابریشم حفظ شده است

همدان-نماینده آذربایجان در اجلاس جهانی راه ابریشم به حمایت آذربایجان از پروژه‌های جهانگردی و میراث فرهنگی «راه ابریشم» اشاره کرد و گفت: بناهای باستان شناسی آذربایجان در این جاده حفظ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهین مصطفایف ظهر سه شنبه در ششمین نشست کمیته هماهنگی معرفی میراث برای ثبت‌های زنجیره‌ای در کشورهای مسیر جاده ابریشم با اشاره به اولین حضور آذربایجان در این نشست اظهار داشت: سال گذشته درخواست آذربایجان برای عضویت در این پروژه اعلام و به همت مسئولان آذربایجان این اقدام عملی و امکان‌پذیر شد.

وی گفت: آذربایجان با یونسکو در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی ملموس و غیرملموس همکاری طولانی داشته و از پروژه‌های جاده ابریشم حمایت می‌کند و تا آنجا که پروژه‌ها به جهانگردی و میراث فرهنگی مرتبط شود حمایت صورت خواهد گرفت.

نماینده آذربایجان در نشست جهانی راه ابریشم با تأکید بر اینکه «راه ابریشم» در آذربایجان یک برند ملی محسوب می شود و قرار است روابط ملی و بین‌المللی را هدایت کند، افزود: آذربایجان از نخستین کشورهایی است که پروژه «یک جهان یک راه» را حمایت کردند.

مصطفایف با بیان اینکه آذربایجان در احیای جاده ابریشم نقش اثرگذار دارد، عنوان کرد: آذربایجان با ایران، ترکیه، گرجستان، روسیه از راه زمینی و با قزاقستان و ترکمنستان از راه دریایی همسایه است و فرصت فرامرزی در حوزه معرفی زنجیره‌ای را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به شناسایی سه مسیر اصلی که بر مبنای همکاری ملی در چارچوب زنجیره‌ای قرار می‌گیرند، گفت: آذربایجان می‌تواند آغازکننده مسیری از ایران به نخجوان و شهرهای دریایی روسیه باشد.

نماینده آذربایجان در نشست جهانی راه ابریشم تاکید کرد: تعداد بسیاری بنای باستان‌شناسی در طول مسیر جاده ابریشم در آذربایجان حفظ شده که در بردارنده برج و باروها، کاروانسراها، ساختمان‌های مذهبی، معبدها و مساجد هستند.

کد خبر 4727493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha