۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴

فرمانده انتظامی کردستان خبرداد:

دستگیری ۹ نفر از گردانندگان کانال اعمک/تحقیقات قضایی ادامه دارد

دستگیری ۹ نفر از گردانندگان کانال اعمک/تحقیقات قضایی ادامه دارد

سنندج - فرمانده انتظامی کردستان گفت: در پی انتشار مطالبی خلاف واقع در کانال اعمک (افشای عملکرد مدیران کردستان) ۹ نفر از عوامل گرداننده این کانال تلگرامی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی آزادی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهار داشت: در نگاه اول نام این کانال بسیار مثبت به نظر رسیده اما در عمل گردانندگان این کانال به اتهامات مختلفی پس از شکایت افراد حقیقی و حقوقی از طریق مراجع قضایی با تلاش های پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

وی در رابطه با دستگیرشدگان، افزود: این افراد به اتهام جرائم افترا، تهمت، سلب آسایش عمومی، دلسرد کردن مردم نسبت به مدیران و نظام، اقدام علیه امنیت ملی، ارتباط با گروهک های معاند خارج از کشور، اخاذی، تهدید و افشای عوامل وابسته به نظام با اهداف تروریستی دستگیر شده اند و در حال حاضر در بازداشت موقت به سر می برند.

فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد: این افراد بر اساس شکایت ۱۵ فرد حقیقی و ۱۰ شخصیت حقوقی در بازداشت هستند و با توجه به اینکه شاکی خصوصی دارند پرونده آنان در حال حاضر در حال پیگیری و تکمیل است و هنوز به مراجع قضایی ارسال نشده است.

سردار آزادی یادآور شد: در مراحل اولیه تحقیق مشخص شد عوامل گرداننده دو کانال دیگر کسایتی و آنتی دادگستری با توجه به اینکه از آی پی کشورهای خارج از کشور استفاده می کردند و ما تصورمان بر این بود که عوامل آن در خارج از کشور هستند، مشخص شد که از همین افراد بازداشت شده بوده و لذا این دو کانال نیز توسط پلیس فتا مسدود شد.

وی بیان کرد: پرونده این افراد هنوز در مرحله بازپرسی و تکمیل است و در حال حاضر به مرحله کیفر خواست و دادگاهی نرسیده که پس از این کار از طریق مراجع ذیصلاح در صورت امکان نام این افراد نیز منتشر خواهد شد.

کد خبر 4730835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha