۷ مهر ۱۳۹۸، ۹:۲۳

بر اساس اعلام جهاد کشاورزی کردستان؛

آمارگیری کلنی های زنبور عسل در استان کردستان آغاز شد

آمارگیری کلنی های زنبور عسل در استان کردستان آغاز شد

سنندج - طرح آمارگیری کلنی های زنبور عسل در استان کردستان با حضور ۲۴۰ کارشناس پهنه بندی مراکز ترویج خدمات جهاد کشاورزی این استان شروع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه این طرح از امروز و به مدت ۱۱ روز کاری تا ۱۹ مهر جاری ادامه خواهد داشت، گفت: در این طرح تمام کلنی ها اعم از کندوهای مدرن و سنتی، زنبورستان های مهاجر، کلنی های دارای پروانه و فاقد پروانه از یک کلنی به بالا شمارش می شود.

سید مادح حسامی افزود: به منظور دقت بیشتر در این طرح نقل و انتقال کندوها در مقطع زمانی سرشماری ممنوع اعلام شده و پیش بینی میشود همه کندوهای عسل در هفت هزار و ۲ مورد زنبورستان استان، مورد پایش و آمارگیری قرار گیرند.

وی اجرای طرح سرشماری زنبورستان های استان را اقدامی اساسی برای برنامه ریزی صحیح توسعه زنبورداری اعلام کرد و یادآور شد: در این طرح اطلاعات بهره برداران، تعداد کلنی ها، میزان عسل تولیدی و فراوردهای جانبی آن از قبیل موم، بره موم، ژل رویال و زهر زنبور، تعداد شاغلین و پوشش بیمه ای آنها جمع آوری و ثبت میشود.

حسامی اظهار داشت: با توجه به اینکه در سالهای گذشته اجرای این طرح با حضور کارشناسان پهنه بندی موفقتر از سالهای قبل آن برآورد شده امسال نیز در نظر داریم با استفاده از توان ۲۴۰ نفر از این کارشناسان در ۴۴ مرکز جهاد کشاورزی استان طرح شمارش کلنیهای زنبور عسل استان را اجرا کنیم.

کد خبر 4731551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha