۸ مهر ۱۳۹۸، ۹:۴۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

برداشت گردو از باغات کردستان آغاز شد/پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن

برداشت گردو از باغات کردستان آغاز شد/پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن

سنندج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: هر سال برداشت محصول گردو از باغات این استان از پنجم مهر آغاز و تا نیمه اول آبان این روند ادامه دارد.

خالد جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه کردستان با دارا بودن شش هزار و ۹۳۴ هکتار باغات گردو مقام هشتم کشور را از نظر سطح به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: از این باغات به طور میانگین سالانه حدود ۱۵ هزار تن محصول برداشت می شود.

وی افزود: این استان از نظر برداشت محصول رتبه چهارم کشور است و بیشترین میزان تولید و سطح کشت در شهرستان سروآباد با دو هزار و ۱۰۰ هکتار و سه هزار و ۶۰۴ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

۲۸۳ هزار تن سیب زمینی در کردستان برداشت می شود

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برداشت سیب زمینی از مزارع استان کردستان، بیان کرد: پیش بینی می شود امسال ۲۸۳ هزار تن محصول سیب ‎زمینی از هفت هزار و ۶۵۶ هکتار از مزارع کردستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه هر سال یک هزار و ۸۰۰ بهره بردار این استان مشغول کشت و برداشت سیب زمینی هستند، یادآور شد: پیش بینی می شود با میانگین برداشت ۳۶ تن در هر هکتار حدود ۲۸۳ هزار تن از این محصول برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۹۰ درصد از محصول کشت شده سیب زمینی در شهرستان قروه و بقیه در دهگلان و سایر شهرستان ها با عمده ارقام کشت شده سانتا، جیلی، اسپریت، بامبا، آگریا و مارفونا است.

جعفری با بیان اینکه پیش بینی می شود حدود ۵۰ درصد از میزان تولیدات این محصول  به خارج از استان صادر شود، اظهار داشت: کردستان در تولید سیب زمینی رتبه چهارم تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 4732526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha