۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۴

مدیر جهادکشاورزی قیروکارزین خبرداد:

خسارت ۲۲۵ میلیارد تومانی تگرگ به کشاورزی قیروکارزین

خسارت ۲۲۵ میلیارد تومانی تگرگ به کشاورزی قیروکارزین

شیراز_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت:به دنبال وقوع تگرگ ۲۲۵ میلیارد تومان به محصولات و تاسیسات زیر بنایی بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شده است.

مهدی همتی  به خبرنگار مهر افزود: تگرگ و طوفان به هفت زیر بخش باغبانی، زراعت، دام، طیور، زنبورعسل، جاده بین مزاع، ساختمان و تاسیسات کشاورزی خسارت وارد کرده است. 

این مسئول تصریح کرد: این حادثه در ۷۳۵۰ هکتار از محصولات زراعی و باغی شامل کنجد،برنج، حبوبات، ذرت، جالیز، مرکبات و نخیلات خسارت های غیر قابل جبران ایجاد کرده است. 

وی اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل برداشت محصولات زراعی و باغی به تازگی، تمامی باغ ها و مزارع مناطق خسارت دیده در مرحله برداشت بوده اند که محصولات آنان از بین رفته یا بدلیل آسیب های تگرگ غیر قابل برداشت شده اند. 

همتی با اشاره به سهم ۶ میلیارد تومانی خسارت وارده به بهره برداران  بخش دام، طیور و زنبورعسل، بیان کرد:  در این حادثه بیش از ۵۰۰ راس دام سبک و ده هزار کلنی زنبور عسل از بین رفته یا خسارت دیده است. 

به گفته وی دامداری روستایی وعشایری و همچنین زنبورداری از مشاغل پر خطر بخش کشاورزی است  که ضمن تولیدات قابل توجه خود همیشه در معرض حوادث غیر مترقبه بوده که طراحی و اجرای بیمه  فراگیر محصولات کشاورزی در حمایت از این بخش موثر خواهد بود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه گزارش ها و برآورد خسارت های روی داده تنظیم و به مراجع استانی انعکاس داده شده، گفت: وقوع خسارت های ناگهانی و سنگین این چنین موجب مختل شدن کسب روزی حلال بخش بزرگی از خانوار های شهری و روستائی شده است. 

قیروکارزین از قطب های مهم کشاورزی در استان فارس بوده که با تولید قریب به ۷۵۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی  ۴۰ درصد تولید لیموترش، ۵۴ درصد تولید لیمو شیرین، ۴۵ درصد تولید خرما، ۳۰ درصد لوبیا و ۲۰ درصد کنجد  استان فارس را به خود اختصاص داده است. 

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

کد خبر 4738505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha