۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۰۱

️معاون وزیر آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان محروم از تحصیل آموزش‌ها را به صورت آنلاین فرامی گیرند

دانش‌آموزان محروم از تحصیل آموزش‌ها را به صورت آنلاین فرامی گیرند

همدان - ️معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی دانش‌آموزان محروم از تحصیل آموزش‌های لازم را به صورت آنلاین فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر،  مجتبی زینی وند ظهر سه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی دانش‌آموزان محروم از تحصیل آموزش‌های لازم را به صورت آنلاین فرا می‌گیرند، گفت: در پایان برنامه ششم توسعه باید ۱۵ درصد از دانش‌آموزان در مدارس زیر نظر بخش خصوصی و غیر انتفاعی تحصیل کنند.

۱۰ درصد از دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی بابیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۱۰ درصد از دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، افزود: کارکرد آموزش و پرورش فقط تعلیم و آموزش نیست و یکی از مهم ترین کارکردها و ماموریت های دستگاه تعلیم و تربیت مربوط به حیطه تربیت و رشد شخصیت دانش آموزان است.

وی با تاکید بر اینکه در تمام کشورهایی که به دنبال توسعه هستند، آموزش و پرورش اولویت اصلی است، گفت: فرهنگ و آموزش مبنای توسعه جامعه و این توسعه مرهون آموزش و پرورش اثر بخش است.

شورای آموزش و پرورش بهترین بستر برای استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف برای پیشبرد اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت است زینی وند استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف و مشارکت های مردمی را از جمله مولفه های آموزش و پرورش کارا و اثربخش دانست و گفت: شورای آموزش و پرورش بهترین بستر برای استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف برای پیشبرد اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت است.

وی همچنین با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش استان همدان می تواند گره گشای مشکلات باشد، اضافه کرد: حضور مسئولان ارشد استان همدان در شورای آموزش و پرورش می تواند در تصمیم گیری های کلان و گره گشایی از مشکلات تاثیر گذار باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به پیشرفت های دستگاه تعلیم و تربیت استان همدان، اظهار کرد: این پیشرفت ها نشان از شورای آموزش و پرورش غنی در این استان دارد.

زینی وند با اشاره به اینکه براساس برنامه ششم سهم مدارس غیر دولتی حدود ۱۵ درصد است، اضافه کرد: استان همدان با توجه به ظرفیت های موجود و پیشرفت های خوبی که داشته می تواند این مهم را محقق کند.

مدارس غیر دولتی مصداق مشارکت مردم در امور آموزش و پرورش هستند

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس غیر دولتی عینی ترین مصداق مشارکت مردم در امور آموزش و پرورش هستند، عنوان کرد: این مدارس همواره پایدار خواهند ماند.

وی افزود: این مهم با افزایش سهم مردم در اداره آموزش و پرورش بیش از پیش عملیاتی می شود.

سرپرست اداره کل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش نیزگفت: توسعه مدارس غیردولتی با محوریت امور فرهنگی و آموزشی دنبال می شود.

سعید صالح اظهار داشت: آموزش و پرورش محور توسعه کشور است و مشارکت بحث اصلی نظام تعلیم و تربیت در دنیاست.

وی با تاکید بر توجه به امر فرهنگی و آموزشی گفت: فعالیت مدارس غیر دولتی با محوریت این امور است و امیدواریم با مشارکت همگانی روز به روز شاهد کیفیت بخشی به آموزش و پرورش باشیم.


 

کد خبر 4741136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha