۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۲

عمران خان در نشست خبری مشترک با روحانی:

ترامپ خواست واسطه میان ایران و آمریکا شوم

ترامپ خواست واسطه میان ایران و آمریکا شوم

نخست وزیر پاکستان از درخواست ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از وی برای تسهیل گفتگو میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در سفرش به نیویورک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عمران خان نخست وزیر پاکستان که صبح امروز(یکشنبه) به منظور دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده بود، در نشست خبری مشترک با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: ما امروز در رایزنی خود به مناسبات و تجارت دوجانبه و همچنین کمک به یکدیگر تاکید کردیم.

وی افزود: ایران و پاکستان روابط دیرینه ای دارند و ما هنوز کمک‌های ایران در سال ۱۹۶۵ را از یاد نبرده‌ایم.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: من می‌خواهم از دولت ایران به خاطر حمایتی که از مردم کشمیر کرد تشکر کنم. 8 میلیون کشمیری در محاصره قرار داشتند و ما از موضع گیری ایران در خصوص این فاجعه انسانی که در هند اتفاق افتاد سپاسگزاری می‌کنیم.

وی با اشاره به علت سفر به تهران گفت: علت اصلی سفر من به ایران این بود که نمی‌خواهیم درگیری جدیدی در منطقه اتفاق بیفتد زیرا پاکستان ۷۰ هزار نفر را در درگیری با تروریسم از دست داد و امروز هم مردم سوریه همچنان از تبعات تروریسم و درگیری رنج می‌برند.

عمران خان تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم شاهد یک درگیری جدید در منطقه باشیم.

نخست وزیر پاکستان از درخواست ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از وی برای تسهیل گفتگو میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در سفرش به نیویورک خبر داد.

عمران خان در نشست خبری مشترک با آقای روحانی در تهران، گفت: امروز جزئیات درخواست رئیس جمهور آمریکا را بررسی کردیم؛ البته ما می‌دانیم که سختی‌هایی در این زمینه وجود دارد، اما برای لغو تحریم‌ها علیه ایران و امضای دوباره برجام از جانب همه اعضای ۱+۵ از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

وی افزود: البته ایران در این زمینه موضوعات و ملاحظاتی دارد و ما علاقمندیم که به نقش خود به عنوان تسهیل کننده ادامه دهیم.

نخست وزیر پاکستان در پایان با قدردانی از آقای روحانی، گفت: منتظر دیدار با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی هستم.

نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه کشورش نقش میانجی گری میان تهران و ریاض را نخواهد داشت، اظهار داشت: پاکستان نقش تسهیل کننده را در روابط میان ایران و عربستان ایفا می‌کند.

عمران خان گفت: سفری که به عربستان خواهم داشت، سفر مفیدی خواهد بود، در این سفر هم بر ابتکار پاکستان تاکید خواهم کرد، هیچ طرفی از ما نخواسته است که درباره روابط میان ایران و عربستان گفتگو کنیم.

وی افزود: هر گونه درگیری میان ایران و عربستان تبعات منفی را برای منطقه خواهد داشت و همچنین باعث منفعت طلبی کشورهای ثالث خواهد شد. عمران خان، با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات خود در تهران با آقای روحانی ادامه داد: من با یک ذهنیت مثبت به عربستان سفر خواهم کرد و یک بار دیگر تاکید می‌کنم که من به عنوان یک تسهیل کننده به عربستان خواهم رفت، همانگونه که در گذشته نیز پاکستان، میزبان مقامات ایران و عربستان در اسلام آباد بود.

نخست وزیر پاکستان تصریح کرد: مایل هستیم این نقش تسهیل گری خودمان را برای از بین بردن اختلافات بین دو کشور برادر ایران و عربستان ادامه دهیم.

عمران خان تاکید کرد: اگرچه این موضوع شاید مسئله‌ای پیچیده‌ای باشد، اما پاکستان اعتقاد دارد که از طریق گفتگو قابل حل است.

کد خبر 4745472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha