۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۸

استاندار خوزستان خبرداد:

اعزام ۹۳۰ هزار زائر از مرز های استان خوزستان به کربلا

اعزام ۹۳۰ هزار زائر از مرز های استان خوزستان به کربلا

اهواز- استاندار خوزستان گفت: شش روز مانده به اربعین و تاکنون ۹۳۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان به کربلا اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر یکشنبه در کار گروه سلامت و خانواده استان خوزستان اظهار کرد: تجمع شیعیان در همایش عظیم اربعین نشان دهنده قدرت، اقتدار و همبستگی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه دو مرز از چهار مرز کشور با عراق در استان خوزستان است، افزود: استان خوزستان این افتخار را دارد که به دوازه تشیع  و طریق الحسینی تبدیل شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: امسال با توجه به برداشتن ویزا حجم قابل ملاحظه ای از زائران افزایش یافته است.

شریعتی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته کل زائرانی که از مرز های استان خوزستان به همایش پیاده روی اربعین اعزام شدند ۸۸۰ نفر بودند در حالی که امسال شش روز مانده به اربعین حدود ۹۳۰ هزار نفر از مرز عبور کرده اند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در روز های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته گذشته روزانه ۱۰۰ هزار نفر به کربلا اعزام شدند که با توجه به کمبود زیر ساخت ها در کشور عراق با مسدود شدن چند ساعت مرز ها روبرو بودیم.

وی گفت: در زمینه بهداشت و درمان در آیین اربعین امسال فعالیت های زیادی انجام شده و امیدواریم مانند دیگر سال ها با مشکل بیماری خاص رو به رو نباشیم.

استاندار خوزستان  عنوان کرد: موج بازگشت زوار یکی دیگر از موارد است که همه دستگاه های متولی باید دقت داشته باشند تا غافلگیر نشوند.

کد خبر 4745476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha