۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۵۳

استاندار یزد:

۵۰درصد مدارس یزد خیرساز است/نیاز به حمایت دولت برای بازسازی مدارس

۵۰درصد مدارس یزد خیرساز است/نیاز به حمایت دولت برای بازسازی مدارس

یزد ـ استاندار یزد گفت: یزد از استان‌های پیشرو در زمینه مشارکت خیران در امر مدرسه سازی است به نحوی که نیمی از مدارس این استان توسط خیران احداث شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی امروز در مراسم افتتاح مدرسه نیک اندیشان۲ و ۲۵ پروژه آموزشی و ورزشی در استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد ۲ هزار خیر مدرسه ساز و مدرسه یار دارد، اظهار داشت: یزد در این زمینه از استانهای سرآمد در کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد مدارس یزد خیرساز است، افزود: ساخت این میزان مدرسه توسط خیران نیز در سطح کشور بی نظیر است و یزد از استانهای ممتاز در این زمینه به شمار می رود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه امروز ۲۵ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی در سطح استان یزد افتتاح شد، عنوان کرد: تعداد پروژه های قابل افتتاح تا پایان سال جاری به ۴۱ مورد خواهد رسید.

طالبی یادآور شد: در استان یزد پروژه نیمه ساز خیری نداریم و با کمک دولت تمام پروژه های نیمه تمام خیری تمام شده اما نکته قابل توجه، فرسودگی ۳۵ درصد مدارس استان است.

وی با اشاره به اینکه تعداد این مدارس فرسوده ۴۵۰ مدرسه است، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم این مدارس فرسوده را نیز با کمک خیران و مشارکت خوب آنها نوسازی و بازسازی کنیم.

طالبی ادامه داد: خیران یزد طی چهار سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس فرسوده پرداخت کردند اما تعداد مدارس زیاد است و برای نوسازی آنها نیازمند حمایت دولت هستیم.

استاندار یزد اظهار امیدواری کرد: بتوان با همیاری خیران استان، شرایط بهتری برای تحصیل فرزندان خود در استان یزد فراهم کنیم.

معاون اول رئیس جمهور که در این مراسم از طریق ویدئو کنفرانس با استان یزد ارتباط برقرار کرد، اظهار داشت: یزد جزو استانهای خوب و پیشرفته کشور است و مردم استان همواره در توسعه این استان نقش بسیار خوبی ایفا کرده اند.

جهانگیر اسحاقی افزود: امیدواریم آموزش و پرورش استان یزد به واسطه شاخص های بسیار خوب همچنین مشارکت خیران الگویی برای سایر استانهای کشور باشد.

کد خبر 4747878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha