۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۳۱

توسط نشر نیماژ

«متافیزیک و گمانه سازی جهان های برون علم» در پله دوم نشر ایستاد

«متافیزیک و گمانه سازی جهان های برون علم» در پله دوم نشر ایستاد

«متافیزیک و گمانه سازی جهان های برون علم» نوشته کانتن میاسو و ترجمه زنده‌یاد مدیا کاشیگر به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر نیماژ دومین چاپ کتاب «متافیزیک و گمانه سازی جهان های برون علم» نوشته کانتن میاسو و ترجمه زنده‌یاد مدیا کاشیگر را با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۷۲ صفحه و بهای ۱۲ هزار تومان منتشر کرد. چاپ نخست این کتاب نیز در سال گذشته (۱۳۹۷) با همین مشخصات در دسترس مخاطبان قرار گرفته بود.

این کتاب یکی از مجلدات مجموعه «استخوان‌های روح» است که با دبیری و سرویراستاری روزبه صدرآرا در نشر نیماژ منتشر می‌شود. این مجموعه دفترهایی‌ است در باب فلسفه و نظریه‌ی مدرن و سر آن دارد تا بازنمایی تحلیلی و دقیقی از جریان‌ها و جنبش‌های فلسفی و نظری معاصر به‌دست دهد.

 از دیگر مجلدات منتشر شده این مجموعه می‌توان به این عناوین اشاره کرد: «محبوس در هزارتو یا مذاب در آسمان: قطعاتی روان‌کاوانه در باب هنر مدرن» نوشته شهریار وقفی‌پور، «فرار به مهلکه؛ تمرین‌هایی در کار تئوریک» نوشته روزبه صدرآرا، «مدرنیسم؛ پنج خوانش سیاسی» اثر تری ایگلتون و فردریک جیمسون، ترجمه محمدعلی جعفری، «میراث فرانسوی نیچه: تبارشناسی پساساختارگرایی» نوشته آلن‌دی. شریفت و «فهم پساساختارگرایی» نوشته جیمز ویلیامز، هر دو با ترجمه سیدمحمدجواد سیدی، «فروید و غیراروپایی‌ها» اثر ادوارد سعید و ترجمه نوید حمزوی و «جنگ‌های حافظه: بازگشت به متن فرویدی» نوشته فیل مولن، سوزی اوربک و اشلی کانوی، ترجمه سپیده معتمدی.

«کانتن میاسو» در زمره نسل نوجو و خط‌شکنی است که می‌کوشد نسبت و درک رادیکالی از دو حوزه فلسفه و علم را تولید کند و وجوه اشتراک و افتراقشان را بسنجد. کتاب «متافیزیک و گمانه سازی جهان های برون علم» او در واقع یک بیانیه یا مانیفست فلسفی درباره هستی یا وجود در خارج از قلمرو فهم فلسفی است که ریشه‌های علمی تخلیل فلسفه‌های وجود را بررسی می‌کند.

میاسو زاده ۱۹۶۷ است و نام او نخستین بار در سال ۲۰۰۶ با انتشار نخستین کتابش به نام «پس از پایانایی: جستاری در ضرورتِ ناضرورت» که با مقدمه‌ای به قلم آلن بدیو در دسترس مخاطبان قرار گرفت. برای آلن بدیو، میاسو راهی تازه را در فلسفه شناخت می‌گشود که آنتی‌نومیِ کانتی میان شک گرایی و جزم اندیشی را پشت سر می‌گذاشت. اندیشه میاسو اما مخالف سرسختی مانند اسلاوی ژیژک دارد که در کتاب مهم‌اش با نام «کمتر از هیچ: هگل و سایه ماتریالیسم دیالکتیکی» نقدهایی را بر او وارد کرد.

«متافیزیک و گمانه سازی جهان های برون علم» شامل چهار بخش به ترتیب با این عناوین است: «گمانه سازی علمی و گمانه سازی برون علم»، «دو بازی بیلیارد: هیوم و آسیموف»، «استنتاج استعلایی و سه گونه جهان برون علم» و «گمانه سازی برون علم و روایت».

کد خبر 4755125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha