۴ آبان ۱۳۹۸، ۲۰:۵۸

مدیرکل بیمه سلامت اردبیل:

خدمات بیمه سلامت اردبیل در مسیر الکترونیکی شدن قرار می‌گیرد

خدمات بیمه سلامت اردبیل در مسیر الکترونیکی شدن قرار می‌گیرد

اردبیل - مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: با توجه به اهداف راهبردی تعیین شده از سوی سازمان، فرایند ارائه خدمات بیمه سلامت در استان اردبیل در مسیر الکترونیکی شدن قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدوحید سیدخلیل اللهی عصر شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان اردبیل با گرامیداشت فرارسیدن هفته بیمه سلامت و سالروز تصویب قانون بیمه همگانی در مجلس، افزود: دومین روز از هفته بیمه سلامت، الکترونیکی کردن فرایندها و خدمات نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: دستیابی به هدف الکترونیکی کردن فرایند و خدمات ارائه شده بیمه جزو شعارهای راهبردی سازمان بیمه سلامت بوده و در این خصوص با ارتقای زیرساخت‌ها برنامه ریزی و سرمایه گذاری‌های ویژه‌ای انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل تأکید کرد: از ماه جاری با افتتاح سامانه تبادل و رسیدگی الکترونیکی به اسناد دفتری در بیمارستان‌های «دولتی و دانشگاهی» رسیدگی به امورات مربوط به صورت به روز و با بهره گیری از سامانه الکترونیکی انجام خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: حدود صد هزار قانون و قواعد مربوط به قیمت گذاری، لیست داروها، کتب ارزش سنجی، نوع تجهیزات و قواعد بیمه‌ای در طراحی این سامانه جامع درنظر گرفته شده است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با بهره گیری از ظرفیت این سامانه قیمت و موجودی‌های دو هزار و ۶۰۰ قلم دارو که توسط وزارت بهداشت در سازمان غذا و دارو در نوسان هستند، به صورت مرتب به روز رسانی می‌شوند.

وی در خصوص فراگیرسازی بیمه سلامت برای اقشار مختلف جامعه نیز گفت: با انجام آزمون وسع درآمد مالی، افرادی که فاقد شرایط مالی مناسب هستند از یارانه‌های دولتی جهت پرداخت سرآمد بیمه استفاده خواهند کرد تا بستگی به میزان درآمدها پرداخت حق بیمه یا به صورت کاملا رایگان و از سوی دولت انجام پذیرفته و یا با تخفیف‌هایی همراه شود.

کد خبر 4756775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha