۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴

در گفتگو با مهر عنوان شد:

مسئولان استانی نگاه ویژه ای به سایت های پرورش میگو داشته باشند

مسئولان استانی نگاه ویژه ای به سایت های پرورش میگو داشته باشند

بندرعباس - یک سرمایه‌گذار پرورش میگو در سیریک گفت: مسئولان نگاه ویژه ای به حل مشکل سایت های پرورش میگو در هرمزگان داشته باشند.

ملاحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تمام مجموعه‌ای که تحت عنوان سایت پرورش میگو در روستای گزی واقع در شهرستان سیریک در حال فعالیت است ۳۳۰ هکتار است.

وی با بیان این نکته که این ۳۳۰ هکتار در قالب دو شرکت در حال فعالیت هستند، ادامه داد: ۱۶۰ هکتار از این مجموعه ۳۳۰ هکتاری در هفتم تیرماه سال‌جاری توسط وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد و ذخیره بچه میگو صورت گرفت.

ملاحی با بیان اینکه این ۱۶۰ هکتار طی مدت هشت ماه به بهره‌برداری رسید، ابراز داشت: ۵۰ درصد باقی مانده سایت کاملا آماده بهره‌برداری است که برای سال آینده زیر کشت خواهد رفت.

وی با بیان اینکه هر استخر یک هکتار است، خاطر نشان کرد: امسال ۱۰۴ استخر از ۱۶۰ هکتار آماده شده زیر کشت رفته است و بر اساس پیش‌بینی‌هایی که انجام شده انتظار می‌رود ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن میگو در سایزهای بزرگ برداشت شود.

سرمایه‌گذار مزارع پرورش میگو شهرستان سیریک اظهار داشت: در سایت پرورش میگوی فعلی برای ۳۲ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است و این مزارع بیش از چند برابر این عدد باعث ایجاد شغل غیر مستقیم شده است.

ملاحی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری مجموعه پرورش میگو بیش از ۲۰ میلیارد تومان است، اظهارداشت: یکی از مشکلات اصلی که ما با آن روبرو هستیم مشکل برق است. در حال حاضر شبکه برق‌رسانی در این منطقه وجود ندارد.

سرمایه‌گذار مزارع پرورش میگو شهرستان سیریک ادامه داد: درخواست تامین برق مزرعه را به شیلات هرمزگان، سازمان جهاد کشاورزی استان و برق منطقه‌ای داده‌ایم اما به دلیل مشکلات مالی که در این چند ساله در کشور ایجاد شده است این امر با وقفه روبرو است.

ملاحی مطرح کرد: با توجه که در همجواری سایت پرورش میگوی ما شرکت‌های دیگری نیز در حال فعالیت هستند باید یک پست واحد برای این منطقه در نظر گرفته شود چراکه وجود چندین مزرعه در این منطقه باعث اشتغال مردم سیریک خواهد شد.

برق مشکل اصلی سایت پرورش میگو

وی تامین سوخت را دیگر مشکل عمده خود دانست و عنوان کرد: با به‌روزرسانی سامانه «نیو تجارت آسان» به روز شده است ما با مشکلات عمده‌ای از جمله تامین سوخت ژنراتور که برق سایت را تامین می‌کند روبرو هستیم.

سرمایه‌گذار مزارع پرورش میگو شهرستان سیریک با ذکر این نکته که تمام تجهیزات مورد استفاده در این سایت از برقی که توسط ژنراتور تولید می‌شود استفاده می‌کنند، تصریح کرد: برای مصرف برق از ژنراتور دیزل استفاده کرده‌ایم و با توجه به بروز رسانی سامانه ما با مشکل تامین سوخت مواجه‌ایم.

ملاحی ابراز داشت: پس از تماس بنده با استاندار در خصوص مشکل تامین سوخت، مدیر توزیع شرکت نفت بسیار پیگیر مشکل بودند و قول داده‌ بودند که در کمترین زمان این مشکل حل خواهد شد.

سرمایه‌گذار مزارع پرورش میگو شهرستان سیریک فعالیت در راستای تکمیل زنجیره محصول را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: حدود سه سال است که محصولات خود شرکت و دیگر شرکت‌ها را جهت صادرات بسته‌بندی می‌کنیم.

ملاحی تشریح کرد: در برخی از مواقع مورد نیاز خود شرکت نیز اقدام به صادرات میگو خواهد کرد.

کد خبر 4760117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha