۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

مکان مناسبی برای اجرای تئاتر در مرند احداث می شود

مکان مناسبی برای اجرای تئاتر در مرند احداث می شود

مرند - معاون استاندار آذربایجان شرقی از تلاش برای احداث مکان مناسبی برای اجرای تئاتر و نمایش در شهرستان مرند خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، داود گرشاسبی، امروز در حاشیه حضور در نخستین جشنواره تئاتر منطقه ای مرند، در دیدار داوران و اعضای ستاد اجرایی این جشنواره که با حضور مهران فرجی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند برگزار شد، ابراز داشت: ما مشتاق هستیم به تمام روسای ادارات و ساختار اداری ابلاغ کنیم که از نمایش ها و تئاتر از نزدیک بازدید کنند اگر می خواهیم شهر توسعه یافته و پیشرفته داشتیم ابزار آن هنر و فرهنگ است.

وی افزود: از مسئولان و مدیران می خواهیم که از هنرمندان حمایت کنند تا این اجراها به صورت ماهیانه اجرا شود، البته استقبال مردم نیز بسیار مهم است، غنای اجراها نیز هر چه بالاتر باشد مردم نیز استقبال می کنند و باید هر سه این حرکت را همزمان پیش ببریم.

فرماندار ویژه مرند ابراز امیدواری کرد: این جشنواره ها و اجراهای نمایش به صورت مستمر ادامه پیدا کند، اما امکانات و فضایی که در این مکان بود، در شأن نام مرند نیست که تلاش می کنیم از طریق رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، مکان مناسب تری برای اجرای تئاتر در مرند راه اندازی کنیم.

گرشاسبی در ادامه با اشاره به اینکه داشته های ما بر پایه فرهنگ است، عنوان کرد: مجموعه هنرمندان مولد علم هستند و از تاریخ و ادبیات و مباحثی که برای ارائه نمایش ضروری دارد آگاه هستند.

وی با بیان اینکه مدتی بود سیاست ما را از روح لطیف هنرمندان جدا کرده بود، تاکید کرد: حضور در نخستین جشنواره تئاتر منطقه ای مرند، ما را به فضای لطیف هنری برگرداند، اما امنیت پایدار که مبتنی بر فرهنگ است پایدارتر است براین اساس، رفتارهایی که عامل توسعه و بازدارنده و هنجارهایی که عامل ترقی و پیشرفت است، با تکیه بر فرهنگ عملی می شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیشترین آسیب اجتماعی در شهرستان مرند استرس و اضطراب است، گفت: برخی رفتارهای غلط در جامعه نشانه این است که در جامعه مشکل داریم و باید از زبان هنر، در جهت تحقق آرامش روانی جامعه بهره ببریم.

فرماندار ویژه مرند با اشاره به محدودیت منابع مالی در کشور عنوان کرد: برای تغییر در این جامعه باید از هنرمند حمایت کرده و زیرساخت ها و زیربناهای لازم فراهم شود، اما با توجه به کمبود منابع در کشور، تلاش می کنیم در هر حوزه، از خیرین کمک بگیریم.

وی فرهنگ را عامل بقا دانست و تاکید کرد: ماندگاری شهرها و تمدن ها به فرهنگ وابسته است، فرهنگ برای شکوفایی و تلاش برای بقا و رقابت است و هنرمندان باید براین اساس، خود را بروز کنند و نابه هنجاری های اجتماعی را از رفتارها دور کنند.

گفتنی است، معاون استاندار آذربایجان شرقی با حضور در نخستین جشنواره تئاتر منطقه ۲ استان آذربایجان شرقی در شهر مرند، از نزدیک به تماشای یکی از نمایش ها پرداخت و در پایان در جمع داوران و اعضای ستاد اجرایی این نمایشگاه، به گفتگو پرداخت.

مراسم اختتامیه این جشنواره عصر پنجشنبه ۱۰ آبان ماه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند برگزار خواهد شد.

کد خبر 4760416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha