۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۰۱

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش:

رمز موفقیت کشور ایستادگی در برابر زیاده خواهی استکبار است

رمز موفقیت کشور ایستادگی در برابر زیاده خواهی استکبار است

قزوین- رئیس عقیدتی سیاسی ارتش گفت: رمز موفقیت کشور ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان است و روحانیت در تقویت اراده خودباوری و مقاومت نیروهای مسلح نقش آفرین بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش دوسالانه تکریم روحانیون پیش کسوت نیروهای مسلح استانهای قزوین، البرز و زنجان، ظهر شنبه با حضور حجت الاسلام محمد حسنی رئیس عقیدتی سیاسی ارتش، سردار حاجیان فرمانده  انتظامی استان و روحانیون شاغل در نیروهای مسلح در محل ستاد نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد.   

حجت الاسلام صادق محمد حسنی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این همایش گفت: عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح در تحکیم و استحکام درونی نیروهای مسلح نقش اساسی دارد و نقش این نهاد در رساندن این نیروها به تراز جمهوری اسلامی قابل تقدیر است.

حضور روحانیت در کنار نیروهای مسلح ضروری است

وی افزود: این نهاد توانسته در نزدیکی قلوب مردم به نیروهای مسلح موثر عمل کرده و در هدایت نیروها در مسیر امور معنوی و اخلاقی هم بسیار موفق بوده است. 

حجت الاسلام محمد حسنی یادآورشد: امروز نیروهای مسلح به قدری با روحانیون عقیدتی سیاسی انس گرفته اند که حاضر نیستند روحانیت از نیروهای مسلح جدا شود زیرا به دستاوردهای معنوی و اخلاقی و هدایت گری آن ها واقفند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش یادآورشد: امروز حضور روحانیت در نیروهای مسلح یک نیاز و ضرورت است و همه افتخارات ما به خوش عملی روحانیت وابسته است.

وی افزود: دشمن در حال تشدید تحریم هاست و در همه زمینه ها تلاش می کند مانع توسعه کشور شود و در کنار محدودیت در تامین دارو و تجهیزات پزشکی امروز حتی ورود مصالح ساختمانی را محدود کرده تا خدمات عمرانی را هم تحت تاثیر قرار دهد تا شاید نارضابتی ایجاد کند.

رمز موفقیت در برابر دشمنان، ایستادگی است

نماینده ولی فقیه در عقیدتسی سیاسی ارتش گفت: همه می دانند که ترامپ هیچ منطقی ندارد و به هر کاری دست می زند و هر حرفی را می زند تا ایران اسلامی را تسلیم خواسته های ناحقش کند اما نمی داند ملت ما پرورش یافته مکتب حسینی است که شعار « هیهات من الذله» را عملی کرده و با اتکا به باورهای دینی هرگز تسلیم خواسته های نا مشروع دشمن نخواهد شد و مقاومت تنها راه پاسخ به دشمن است.

وی بیان کرد: ملت ایران همه افتخارات خود را ناشی از مقاومت در برابر دشمن می داند و امروز این رویکرد در میان دیگر کشورها نیز تسری یافته و ملت های آزادی خواه جهان هم پذیرفته اند تا در برابر ستم ایستادگی کنند و این روند روبه گسترش است.

روحانیت در تقویت اراده ایستادگی تاثیرگذار است

حجت الاسلام حسنی بیان کرد: رسالت مهم روحانیت، مقاوم سازی اراده ها و ایستادگی در برابر زیاده خواهی هاست و این موضوع در عرصه پدافند غیرعامل هم نقش مهمی دارد و می تواند در کاهش تهدید این عرصه موثر باشد.

وی اضافه کرد: شهید مطهری با کتب ارزشمند خود روشنگر مسیر ایندگان شد و مطالعه همه کتب این شهید گرامی می تواند به بصیرت افزایی نیروهای مسلح کمک کند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش بیان کرد: امروز هر کس بخواهد روی پای خود بایستد باید قدرت دفاعی خوبی داشته باشد اما باید دانست فقط با سلاح نمی توان بر دشمن غلبه کرد بلکه به اراده اهنین نیاز داریم و در شرایطی که جنگ نظامی به حاشیه رفته باید بدانیم در مسیر تقویت اراده آهنین خود جدی باشیم.

وی اضافه کرد: برخورداری مخاطبان از ایمان و تقویت روحیه ایستادگی توام با اخلاق مداری و ایمان مهمتربن رسالت روحانیون در عقیدتی سیاسی است.

حجت الاسلام حسنی یادآورشد: در تبلیغ امور دینی نباید خسته شویم و تداوم آن مهم است و در این راه الگو گرفتن از تاریخ و سرنوشت سازش ها و ایستادگی به نسیر درست برویم.

وی اظهارداشت: نباید اجازه دهیم برخی ترویج کنند که حل مشکلات ما در گرو کنار آمدن با دشمنان استکباری است زیرا سوریه و لبنان و عراق نمونه بارزی است که این تفکر شکست خورده است.

حسنی اضافه کرد: تبعیت از رهبری، محاسبه و تحلیل درست از وقایع، سازش پذیری در کشورهای منطقه، دیدن نقاط قوت نیروهای خودی و دوری از تفرقه، برجسته کردن نقاط ضعف دشمن رمز موفقیت در برابر دسیسه های دشمن است.
   
وی اظهارداشت: در شرایط کنونی رسالت روحانیت سنگین است تا کاری کنند تا آمریکا آرزوی تسلیم کشور و اراده های مردم را به گور ببرد تا برخی گمان نکنند تنها راه برون رفت از مشکلات تسلیم شدن در برابر دشمنان است.

کد خبر 4761020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha