۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۰۴

مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر:

۲۰۰۰ فقره تسهیلات به بازنشستگان استان بوشهر پرداخت شد

۲۰۰۰ فقره تسهیلات به بازنشستگان استان بوشهر پرداخت شد

بوشهر- مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر گفت: ۲ هزار و ۶۵ فقره تسهیلات به بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد بازدرهوا در جشن بزرگ دهه کرامت و روز ملی جمعیت ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر در سال گذشته بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه‌های راهبردی دولت مردمی سیزدهم و مدیرعامل سازمان، با همت همکاران در اجرا برنامه‌های عملیاتی، تکریم ارباب رجوع رتبه اول را کسب کرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر افزود: با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، افزود: در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و ۶۰ هزار نفر از جمعیت استان از خدمات مجموعه تأمین اجتماعی بهره مند می‌شوند.

بازدرهوا ادامه داد: اکنون ۳۵۴ هزار نفر بیمه شده اصلی در استان بوشهر از خدمات بیمه تأمین استان برخوردار هستند. مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار مستمری بگیر در استان وجود دارد، گفت: دولت مردمی ایران قوی خدمات ارزشمندی را در حوزه بیمه‌ای رقم زده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تأمین اجتماعی ۵۰ درصد از سهم حق بیمه تکمیلی بازنشستگان را پرداخت شد، عنوان کرد: بالغ بر ۴ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه‌ای در سال گذشته پرداخت گردید.

بازدرهوا از پرداخت ۲ هزار و ۶۵ فقره وام به بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۲۰ نفر از بازنشستگان هم استانی در طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس اعزام شدند، که این طرح در سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: در قالب طرح فراگیر بیمه خانوار ایرانی این سازمان، ۲۰ هزار بوشهری زیر پوشش قرار گرفتند.

بازدهوا با اشاره به اینکه ۵ هزار زن خانه دار در طرح بیمه فراگیر خانواده، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند، گفت: طرح بیمه دانشجویی، بخشی از طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی است که ۷۰۰ دانشجو بوشهری نیز تحت پوشش قرار گرفته‌اند که این طرح به دانشجویان امکان استفاده از سال‌های تحصیل به‌عنوان سابقه بیمه را می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: از ماه آینده میزان حق بیمه، دستمزد و عنوان شغلی به صورت پیامک به بیمه شدگان اعلام خواهد شد.

بازدرهوا تقویت جوانی جمعیت را یک ضرورت دانست و گفت: جمعیت جوان اقتدار کشور را به دنبال دارد و برای تحقق اهداف طرح ملی جوانی جمعیت باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود نهایت استفاده را داشته باشیم و با برنامه‌ریزی‌های اقتصادی همراه با ترغیب فرزند آوری مسیر برای سازندگی و شکوفایی کشور فراهم شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده که توجه به آن را یکی از ضروری‌ترین فرایض مسئولان و آحاد مردم برشمرد و اظهار داشت: این اداره کل نیز در همین راستا و با توجه به شرایط و امکانات موجود سعی در تشویق و ترغیب پرسنل و حمایت از قشر جوان اداره با برگزاری جشن‌ها در مناسبت‌های مختلف، در جهت تحقق این مهم گام بر می‌دارد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با وظیفه‌ای که در این زمینه داریم برای بیمه‌شدگان و همه آحاد جامعه، زمینه توجه به خانواده را که محوری‌ترین نهاد اجتماعی در رویکرد فرهنگی و دینی ما ایرانیان است؛ داشته باشیم و آن فاصله‌هایی که به‌عنوان آسیب خانواده طی سال‌های گذشته مورد شناسایی قرار گرفته را تا جایی که بتوانیم جبران کنیم.

در این مراسم که با حضور خدام حرم امام رضا (ع) پرچم آستان قدس رضوی در اداره کل تأمین اجتماعی استان نصب شد، از ۱۰ نفر پرسنل که صاحب فرزند شدند و ۴ نفر از افرادی که سال قبل ازدواج کردند به همراه دخترانی که نام آنها فاطمه و معصومه بودند تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6109184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha