۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۳۸

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

توجه به سمن‌ها سیاست راهبردی دولت است

توجه به سمن‌ها سیاست راهبردی دولت است

زنجان_معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: توجه به سمن‌ها یکی از سیاست‌های راهبردی دولت تدبیر و امید به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی امیری ظهر شنبه در جلسه گفت‌وگو با سمن‌های فعال استان زنجان، با یادآوری اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که دارای مردمانی سخت‌کوش و نجیب است، افزود: اگر امروز پای صحبت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در استان زنجان نشسته‌ایم، به این خاطر است که دغدغه‌های این بخش را شنیده و بتوانیم راهکاری برای رفع این مشکلات اتخاذ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های تعاون‌گرانه باید در برهه کنونی مورد توجه باشد، ادامه داد: با توجه به اینکه انسان موجودی اجتماعی است، به همین خاطر فعالیت‌های آن نیز باید جنبه اجتماعی داشته باشد تا بتواند به منصه‌ظهور برسد. مهم‌تر از همه اینکه انسان موجودی است که تا زمانی که از موانع اجتماعی عبور نکند نمی‌تواند به تکاملی که مدنظر است، دست یابد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه یکی از ارزشمندترین حس‌ها در انسان، حس انسان‌دوستی بوده و احساس مسئولیت به بندگان خدا را نیز باید یکی از ارزشمندترین حس‌ها برشمرد، تصریح کرد: خدماتی که سازمان‌های مردم‌نهاد به مردم ارائه می‌دهند، یک نوع فعالیت اجتماعی ارزشمند است.

امیری با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید رشد قابل توجهی در زمینه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد داشته‌ایم و این رشد از سال ۹۲ تا به امروز ۱۲۵ درصد بوده است، بیان کرد: یکی از برجسته‌ترین امتیازات سمن‌ها این است که فعالیت این بخش با بهره‌وری بیشتر انجام شده و هزینه‌های کمتری را نیز به دنبال دارد.

فتح‌الله حقیقی، نماینده عالی دولت در استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با یادآوری اینکه زنجان یکی از استان‌هایی است که در زمینه فعالیت‌های خیرخواهانه در کشور زبانزد است، افزود: آمار در این زمینه حاکی از آن است که میزان پرداختی مردم زنجان به کمیته امداد ۳ برابر کشوری و مشارکت مردم در طرح محسنین نیز ۲ برابر میانگین کشوری است.

خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه فعالیت‌ سازمان‌های مردم‌نهاد باید شفاف باشد، خاطرنشان کرد: اگر سازمان‌های مردم‌نهاد فعال و موثر باشند و دیدگاه‌ها را هم در مجموعه خود و هم به مدیریت عالی استان و کشور منتقل کنند، در سیاست‌گذاری‌ها موثر خواهد بود.

کد خبر 4761382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha