۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵

امام جمعه میناب:

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به طور کامل اجرا شود

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به طور کامل اجرا شود

بندرعباس- امام جمعه میناب با اشاره به اهمیت تلاش برای جوانی جمعیت خواستار اجرا و تحقق کامل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میناب با اشاره به اهمیت ازدواج در مسیر تمدن سازی اظهار کرد: حاکمیت در زمینه ازدواج نقش دارد و این وظیفه شامل همه کسانی که در این حوزه دست‌شان به جایی می‌رسد نیز می‌شود.

وی افزود: جوانان بدانند که خوف از فقر نباید مانع از ازدواج شود چرا که ازدواج گشایش رزق و روزی و افزایش برکات زندگی را به همراه دارد.

منتخب مردم هرمزگان در مجلس خبرگان ادامه داد: بهبود وضعیت جمعیت نیاز به گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی دارد از سویی تحقق کامل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز جزو مطالبات اصلی مردم است که می‌تواند مردم را در امر فرزند آوری کمک کند.

آیت الله ابراهیمی، تأکید کرد: همه ما باید بدانیم که یکی از طرح‌های نظام سلطه، کاهش جمعیت در جهان به طور عام و کاهش جمعیت در کشورهای اسلامی به طور خاص است.

امام جمعه میناب با تاکید بر لزوم معرفت به وجود ائمه اطهار علیهم السلام عنوان‌کرد: متأسفانه جامعه شیعی هنوز آن طور که باید و شاید ائمه معصومین علیهم السلام را نشناخته است و نقایص زیادی در شناخت ائمه (ع) وجود دارد.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب همه ما وظیفه داریم تا اهل بیت عصمت و طهارت را در سه ساحت به همه جهانیان معرفی کنیم که شامل ساحت‌های معنوی، سبک زندگی و بینش سیاسی این ذوات مقدسه است.

امام جمعه میناب تلاش‌های محور مقاومت در مقابله با رژیم اشغالگر قدس را حاصل پیروی از راه و روش اهل بیت عصمت و طهارت دانست و گفت: این جزو سیره نبوی و علوی است که باید در مقابل ظلم بایستیم چرا که اگر ندای استمداد طلبی کسی را بشنویم و به یاری او نشتابیم از اسلام خارج خواهیم بود.

وی در پایان ضمن تبیین ویژگی‌های مجلس انقلابی، خاطرنشان‌کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید مراقبت کنند تا در انتصابات دولتی دخالت نداشته باشند چرا که این امر موجب غفلت در وظایف اصلی نمایندگی می‌شود.

کد خبر 6108924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha